نمایندگان اهل هنود با معاون نخست‌وزیر طالبان دیدار کردند

ارگ که تحت کنترل طالبان است از دیدار و گفتگوی نمایندگان اهل هنود و سیک با معاون سیاسی نخست‌وزیر این گروه در کابل خبر داده و گفته که نمایندگان اهل هنود در این دیدار خواهان بازگرداندن زمین‌های غصب شده خود شده‌اند.

blank

ارگ که تحت کنترل طالبان است یک‌شنبه‌شب، ۲۹ دلو، اعلام کرده که نمایندگان اهل هنود و سیک در دیدار با مولوی عبدالکبیر؛ معاون سیاسی نخست‌وزیر این گروه گفته‌اند که اکثر ملکیت‌های آنان در شهر کابل غصب شده است.

آن‌ها خواهان بازگرداندن زمین‌های خود شدند و تاکید کردند که باید برای مشکلات حقوقی‌شان راه‌ حلی پیدا شود.

ارگ طالبان همچنین گفته که مولوی عبدالکبیر با شماری از بزرگان، وکلای گذر، نمایندگان اهل تشیع و هنود ۲۲ ناحیه شهر کابل دیدار کرده است.

بر اساس این خبرنامه، مولوی عبدالکبیر در این دیدار وعده داده که برای حل مشکلات «شیعیان و هندوها» اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان اکثر اهل هنود و سیک مجبور به ترک افغانستان شدند.

این اقلیت‌ها پس از تسلط طالبان بر افغانستان چندین بار مورد حمله قرار گرفتند.

مسئولیت برخی از این حملات را گروه داعش بر عهده گرفت.

در ماه میزان سال ۱۴۰۰ نیز افراد مسلحی که خود را عضو طالبان معرفی کرده بودند، وارد عبادتگاه سیک‌ها در کارته پروان کابل شدند و وسایل آن را تخریب کردند.

گفتنی است که طالبان همواره شیعیان را نیز در کنار هندوها به عنوان «اقلیت دینی» معرفی کرده‌اند. آن‌ها همچنین صریحا اعلام کرده‌اند که در افغانستان تنها یک مذهب اسلامی وجود دارد و آن اهل سنت حنفی است؛ تعبیری که انتقاد تند شیعیان را برانگیخته و آنان طالبان را به نگاه تکفیری به اهل تشیع متهم کرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *