دبیرکل سازمان ملل و وزیر خارجه قطر در مورد افغانستان و غزه گفتگو کردند

دبیرکل سازمان ملل که برای نشست دوحه در مورد افغانستان به قطر سفر کرده بود در دیدار با وزیر خارجه این کشور در مورد مسائل مربوط به افغانستان و جنگ غزه گفتگو کردند.

blank

نقل از الجزیره، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر امروز (دوشنبه) از «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل که برای شرکت در دومین نشست فرستادگان ویژه درباره افغانستان در دوحه به سر می برد، استقبال کرد.

در دیدار دبیر کل سازمان ملل و وزیر خارجه قطر، مسایلی همچون همکاری های قطر و سازمان ملل، آخرین تحولات نوار غزه و فلسطین، وضعیت انسانی این منطقه و راه های تقویت تلاش های سازمان ملل و جامعه جهانی برای برقراری صلح در افغانستان مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه قطر در این دیدار، بر حمایت کشور خود از تلاش های سازمان ملل و شرکای بین‌المللی برای دستیابی به آتش بس فوری، ضرورت تامین امنیت برای غیرنظامیان و ادامه ارسال کمک های بشردوستانه برای مردم تحت محاصره غزه تاکید کرد.

وی در زمینه مسایل افغانستان نیز بار دیگر بر موضع ثابت کشور خود مبنی بر حمایت از ملت افغانستان برای دستیابی به پیشرفت و شکوفایی و همچنین حمایت دوحه از تلاش های سازمان ملل در راستای برقراری امنیت و ثبات در این کشور تاکید کرد.

دبیرکل سازمان ملل نیز در این دیدار از تلاش های قطر برای دستیابی به راه حل عادلانه، فراگیر و همیشگی برای قضیه فلسطین و برقراری صلح و ثبات در افغانستان تاکید کرد.

نشست دو روزه نمایندگان ویژه کشورها در امور افغانستان به میزبانی دبیرکل سازمان ملل در دوحه قطر امروز به پایان می‌رسد.

گفتنی است که در نشست خبری امروز دبیرکل سازمان ملل خواستار تشکیل حکومت همه شمول با حضور همه اقوام در افغانستان شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *