عبدالکبیر: عدم شرکت در نشست دوحه به معنای تیرگی روابط طالبان با جهان نیست

یک روز پس از نشست دوحه که در عدم حضور طالبان برگزار شد، معاون سیاسی این گروه اعلام کرده است که این گروه تلاش دارد تا در نشست‌های بعدی سازمان ملل متحد حضور «مثبت و معنی‌دار» داشته باشند. او تاکید کرده که عدم شرکت در نشست دوحه به معنای تیرگی روابط طالبان با جهان نیست.

blank

مولوی عبدالکبیر؛ معاون سیاسی طالبان، امروز سه‌شنبه، اول حوت در دیدار با سفیر جاپان، اعلام کرد که غیبت این گروه در این نشست به معنی تیرگی روابط طالبان با جامعه جهانی نیست.

او گفته که طالبان تلاش می‌کنند در نشست‌های بعدی سازمان ملل حضور «مثبت و معنی‌دار» داشته باشند.

بر اساس گزارش طالبان، معاون سیاسی این گروه در دیدار با سفیر جاپان گفته که طالبان با شرایط تعیین شده خود آماده شرکت در نشست دوحه بودند؛ اما به گفته او «طراحان» این نشست این فرصت را از دست دادند.

او همچنین از سخنان دبیرکل سازمان ملل درباره نشست‌های آینده استقبال کرده و گفته است که طالبان به این نشست‌ها به «دیده خوب می‌نگرد.»

این در حالی است که پیشتر هدر بار؛ مسئول دیده‌بان حقوق بشر از سخنان آنتونیو گوترش؛ دبیرکل سازمان ملل متحد درباره نشست دوحه و تعیین نماینده ویژه در امور افغانستان انتقاد کرده گفته است که این نوع برخورد با طالبان باعث می‌شود فعالان حقوق بشر درباره تعهد سازمان ملل تردید کنند.

مسئول زنان دیده‌بان حقوق بشر از اظهارات دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی این‌که باید نماینده ویژه این سازمان مورد علاقه طالبان باشد، انتقاد کرد.

او گفته که این نوع برخورد با طالبان باعث می‌شود فعالان حقوق بشر درباره تعهد سازمان ملل تردید کنند.

مسئول بخش زنان دیده‌بان حقوق بشر گفته: «شنیدن این‌که گوترش می‌گوید باید دید که چه کسی می‌تواند نماینده ویژه‌ای باشد که آن را برای طالبان جذاب کند، نگران کننده است.»

خانم بار تاکید کرده که این نوع صحبت کردن با طالبان باعث می‌شود که افغان‌های مدافع حقوق بشر درباره تعهد سازمان ملل برای دفاع از حقوق بشر در افغانستان تردید کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *