ایران صدها زندانی افغان را به طالبان تحویل داده

رسانه‌های ایرانی به نقل از مقام‌های این کشور گزارش داده‌اند که این کشور در جریان یک سال گذشته بیش از یک هزار زندانی افغان را به طالبان تحویل داده است.

blank

رسانه‌های ایرانی، امروز سه‌شنبه، ۸ حوت گزارش داده‌اند که مقام‌های وزارت دادگستری این  کشور گفته‌اند که در جریان یک سال گذشته ۱۱۳۶ زندانی افغان را برای سپری کردن دوره محکومیت‌شان به طالبان تحویل داده‌اند.

بربنیاد گزارش خبرگزاری ایسنا، عسکر جلالیان؛ وزیر دادگستری ایران این اظهارات را در دیدار با دیپلمات‌های طالبان در تهران مطرح کرده است.

او همچنین گفته که ایران از سال ۱۳۹۲ تاکنون سه هزار و ۱۵ زندانی افغان را در مرزهای مشترک به مقام‌های افغانستان تحویل داده است.

جلالیان افزوده: «موافقت‌نامه‌های انتقال محکومین، استرداد مجرمین و معاضدت قضایی در امور مدنی و کیفری میان دو کشور منعقد شده که نمونه بارزی از اهتمام و تلاش برای توسعه روابط حقوقی و قضایی میان ایران و افغانستان است.»

در همین حال، فضل‌محمد حقانی؛ سفیر طالبان در تهران نیز در این دیدار از همکاری وزارت دادگستری ایران برای اجرای موافقت‌نامه‌ انتقال محکومان و انتقال زندانیان افغان به کشور قدردانی کرده است.

تاکنون به‌گونه دقیق روشن نیست که چه تعداد از شهروندان افغانستان در زندان‌های ایران به‌سر می‌برند، اما بربنیاد برخی گزارش‌ها صدها افغان در زندان‌های آن کشور در بند هستند و شماری از آنان به اعدام محکوم شده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *