اتحادیه اروپا بیش از ۲۰ میلیون یورو به افغانستان کمک کرد

برنامه جهانی غذا از کمک بیش از ۲۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان خبر داده است.

blank

برنامه جهانی غذا امروز دوشنبه، ۱۴ حوت از کمک بشردوستانه اتحادیه اروپا به افغانستان به ارزش ۲۰ میلیون یورو خبر داد.

این سازمان افزوده که این پول به امنیت غذایی ۳۰۰ هزار شهروند افغانستان در ۲۶ ولایت کمک می‌کند.

برنامه جهانی غذا با نشر اعلامیه‌ای ضمن استقبال از این کمک اتحادیه اروپا گفته: «با این بودجه برنامه جهانی غذا می‌تواند امنیت غذایی خانواده‌ها و افغان‌هایی آسیب‌پذیری را که در مناطق خاص اسکان داده می‌شوند، بهبود بخشد.»

این نهاد افزوده که از این پول برای پروژه‌های توسعه‌ای کوچک مانند ساخت دیوارهای محافظت در برابر سیل و کانال‌های آبیاری، برای حفاظت از جان افغان‌ها در برابر حوادث و بلایای طبیعی استفاده خواهد شد.

برنامه جهانی غذا در اعلامیه خود گفته که با این کمک اتحادیه اروپا به حدود ۱۴ هزار کشاورز برای خرید ابزار و تجهیزات کشاورزی و آموزش آن‌ها کمک خواهد کرد تا خانواده‌های آسیب‌پذیر بتوانند نیازهای غذایی خود را برآورده کنند.

این نهاد گفته که پروژه‌های ساخت‌وساز شش ماه به طول خواهد انجامید و در این مدت همه شرکت‌کنندگان غذا یا پول نقد دریافت خواهند کرد تا نیازهای غذایی ماهانه خانواده‌های خود را تامین کنند.

رافائلا آیودیس؛ کاردار اتحادیه اروپا، گفت: «حمایت از کشاورزان و کمک به آنها برای برداشت محصول بیشتر می‌تواند برای خانواده‌ها برای پیدا کردن غذا کمک کند و جان آن‌ها را در برابر گرسنگی نجات دهد.»

موتینتا چیموکا؛ معاون برنامه جهانی غذا در افغانستان گفته است که بحران آب‌وهوایی واقعیتی است که به مردم در سراسر افغانستان زیان رسانده است.

به گفته او، در افغانستان از هر ده نفر هشت نفر به درآمد حاصل از کشاورزی وابسته هستند، اما شوک‌های اقلیمی مانند خشکسالی، سیل و رانش زمین تأثیر زیادی دارند.

معاون برنامه جهانی غذا در افغانستان در اعلامیه خود همچنین گفته: «ما از اتحادیه اروپا برای اینکه شریک ثابت برنامه جهانی غذا است و از برنامه‌های حساس به آب‌وهوا برای بهبود تاب‌آوری افغان‌ها در سراسر افغانستان حمایت می‌کند، تشکر می‌کنیم.»

به گفته این نهاد، در پنج سال گذشته، اتحادیه اروپا بیش از ۲۶۰ میلیون دالر از طریق برنامه جهانی غذا برای مردم افغانستان در بخش کمک‌های بشردوستانه، تغذیه، غذای اضطراری و فعالیت‌های توانمند‌سازی کمک کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *