پبونگ یانگ: زرمایش کوریای جنوبی و امریکا تمرین جنگ است

به دنبال رزمایش مشترک کوریای جنوبی و امریکا، کوریای شمالی این رزمایش آمادگی جنگ خوانده و اعلام کرده که رزمایش مشترک کوریای جنوبی و امریکا تمرینی برای جنگ است.

blank

وزارت دفاع کوریای شمالی، امروز سه‌شنبه، ۱۵ حوت رزمایش مشترک نظامی کوریای جنوبی و امریکا را «تمرینی برای جنگ» خوانده و نسبت به پیامدهای آن هشدار داده است.

سخنگوی وزارت دفاع کوریای شمالی این رزمایش را محکوم کرده و آن را ناشی از «سراسیمگی» و «بی‌ملاحظگی» برگزار کنندگان دانسته است.

بر اساس گزارش رویترز، کوریای جنوبی و امریکا روز گذشته رزمایش مشترک نظامی سالانه‌ خود را آغاز کردند که قرار است برای ۱۰ روز دیگر ادامه داشته باشد.

در گزارش این رسانه آمده است که امسال شمار سربازان شرکت کننده در این رزمایش نسبت به سال‌های قبل دوبرابر شده است.

سخنگوی وزارت دفاع کوریای شمالی که خبرگزاری مرکزی این کشور نامی از او نبرده است، گفته است که این رزمایش هرگز نمی‌تواند دفاعی باشد و تلاشی برای تهاجم به کوریای شمالی است.

او هشدار داده است که حتی یک جرقه می‌تواند «آتش جنگ هسته‌ای» را شعله‌ور سازد.

این مقام کوریای شمالی گفته است که امریکا و کوریای جنوبی باید «بهای گزافی» برای انتخاب اشتباه خود بپردازند و تأکید کرده است که پیونگ یانگ اقدامات نظامی لازم را برای کنترل مقتدرانه‌ شرایط ناامن منطقه، اتخاذ خواهد کرد.

کوریای جنوبی در پاسخ گفته است که این رزمایش دفاعی و به هدف جلوگیری از تحرکات و تجاوز کوریای شمالی است.

وزارت دفاع کوریای جنوبی هشدار داده است که اگر کوریای شمالی به این بهانه دست به اقدامات تحریک‌آمیز بزند، با پاسخ قوی، فوری و دوامدار سئول مواجه خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *