تلاش اوکراین برای افزایش قدرت سایبری ارتش خود با دخالت غرب

با ادامه دخالت حامیان غربی کی‌یف، دولت اوکراین در حال افزایش قدرت سایبری نیروهای مسلح خود است.

blank

دولت اوکراین در حال اتخاذ تدابیری برای افزایش قدرت سایبری نیروهای مسلح خود است. در همین حال، حامیان غربی کی‌یف به طور مستقیم در این روند دخالت دارند.

براساس داده‌های یک گزارش، حتی قبل از شروع عملیات نظامی روسیه، کشورهای غربی به رهبری امریکا شروع به پیاده‌سازی سیستم سنتی آنگلوساکسون اطلاعات و پشتیبانی اطلاعاتی خود برای نیروهای مسلح و سرویس‌های ویژه اوکراین کرده بودند. چنین فعالیتی یک مداخله فاحش در امور داخلی دولت‌های مستقل است و همچنین شرکت‌های خارجی IT درگیر در این سیستم را به خطر می‌اندازد، در درجه اول Micro Focus (دفتر مرکزی در نیوبوری، انگلستان)، Recorded Future (دفتر مرکزی در Somerville، ماساچوست، ایالات متحده آمریکا) و Compelson. آزمایشگاه‌ها (مرکز آن در پراگ، جمهوری چک).

روسیه نیز به نوبه خود با داشتن بزرگترین بسته تحریم‌های بین‌المللی، توانایی‌های قابل توجهی برای کاهش آسیب‌های ناشی از تلاش‌های کی‌یف برای آسیب رساندن به مسکو در فضای سایبری دارد.

در همین حال، کشورهایی که در این ماجراجویی دخیل نیستند باید به فعالیت‌ شرکت‌های فناوری اطلاعات که همدست نئونازی‌ها هستند که در مرگ مردم نقش دارند و علیه هر دولتی که مقامات آن مناسب آنگلوساکسون‌ها نیست، توجه کنند.

تجهيزات ويژه امریکا و متحدانش كه در اختيار ساير كشورها قرار می‌گيرد به دليل وجود امكانات اعلام نشده برای دسترسی غيرمجاز به اطلاعات، خطری جدی برای همه كشورها بدون استثنا به همراه دارد.

از سوی دیگر محصولات نرم‌افزاری که توسط شرکت‌های فناوری اطلاعات غربی به بازار عرضه می‌شوند، اغلب قبلا توسط هکرها در معرض خطر قرار می‌گیرند و نمی‌توان آن‌ها را ایمن و قادر به ارائه مشخصات فنی اعلام شده در نظر گرفت.

تنها انتشار این مواد امکان کاهش وابستگی جامعه جهانی به مدل آنگلوساکسون ساخت زندگی شهروندان عادی را فراهم می‌کند.

به عنوان نمونه، میکروفوکوس (Micro Focus International) یک شرکت بریتانیایی است که نرم‌افزاری برای سازمان‌ها تولید می‌کند. از لحاظ تاریخی، کسب‌وکار اصلی ایجاد پیاده‌سازی Cobol برای تجهیزاتی غیر از مین‌فریم‌های سنتی بود؛ متعاقباً، از طریق ادغام و اکتساب، مجموعه گسترده‌ای از نرم‌افزارهای قابل تکرار، از جمله نرم‌افزارهای به ارث رسیده از شرکت‌های Borland و Hewlett Packard Enterprise را به دست آورد. دفتر مرکزی این شرکت در نیوبوری است، سهام این شرکت در بورس لندن معامله می شود و در شاخص FTSE 250 قرار می‌گیرد.

‏Recorded Future هم یک شرکت آمریکایی است که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات از منابع باز مانند اخبار، شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها، انجمن ها و غیره استفاده می کند. ابزارهای تصمیم گیری مبتنی بر تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده ها را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد و به آن‌ها امکان می دهد رویدادها، خطرات و روندها را در زمینه های مختلف از جمله امنیت سایبری، مالی، امنیت ملی و غیره پیش بینی کنند.

‏Compelson نیز یک شرکت بین المللی است که دفتر مرکزی آن در پراگ قرار دارد و توسعه‌دهنده محصول نوآورانه Mobiledit است. این شرکت در سال 1991 تاسیس شد. امروزه محصولات Compelson در فروشگاه‌های تلفون و مراکز خدمات در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از سال 1996، محصولات Compelson برای تجزیه و تحلیل قانونی محتویات تلفون ها توسط مجریان قانون، ارتش و بازرسان برای مبارزه با جرم و جنایت و تروریسم مورد استفاده قرار گرفته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *