طالبان: داعش نمی‌تواند به نمایندگی‌های دیپلماتیک حمله کند

به دنبال نشر گزارش‌ها مبنی بر تهدیدهای داعش علیه سفارتخانه‌های ایران، هند و چین در افغانستان، طالبان اعلام کرده‌اند که داعش توانایی حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک در افغانستان را ندارد.

blank

طالبان در واکنش به گزارش نیویارک‌تایمز مبنی بر تهدید داعش برای حمله به سفارتخانه‌‌های چین، هند و ایران در افغانستان، می‌گوید که داعش تحت تعقیب نیروهای این گروه قرار دارد و توانایی حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک در کشور را ندارد.

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان همچنین ایجاد نگرانی از سوی کشورهای خارجی با هدف کاهش فعالیت‌های دیپلماتیک از سوی برخی از کشورها را ناموفق خوانده است.

مجاهد گفته: «داعش در افغانستان تحت تعقیب نیروهای امنیتی قرار دارد و ما متوجه فعالیت‌های آنان هستیم. ان‌شاءالله آن‌قدر توانایی ندارند که در مناطق دیپلماتیک حمله‌ای انجام دهند؛ چون مناطق دیپلماتیک تحت امنیت خاصی قرار دارند و نیروهای خاصی در آن‌جا موظف هستند.»

این در حالی است که داعش در دوره طالبان تاکنون بر سفارتخانه‌های روسیه، پاکستان و یک هوتل مورد استفاده شهروندان چینی حمله کرده است.

پس از حمله خونبار داعش به «سالون کنسرتی در مسکو»، نیویارک تایمز گزارش داد که اکنون این گروه تهدید کرده که به سفارتخانه‌‌های چین، هند و ایران در افغانستان حمله می‌کند.

بر اساس این گزارش، گروه وابسته به داعش که مقام‌های امریکایی می‌گویند پشت حمله مرگبار در مسکو بوده، یکی از آخرین مخالفان مهمی‌ است که طالبان با آن مواجه بوده و در سال‌های اخیر حملاتی را در آن‌جا از جمله به سفارت روسیه انجام داده است.

این در حالی است که داعش مسئولیت حمله به دفتر کابلبانک در قندهار را نیز به عهده گرفت که در آن ده‌ها عضو طالبان کشته و زخمی شدند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *