وزیر جنگ اسراییل برای دریافت تسلیحات بیشتر به امریکا رفت

یواف گالانت؛ وزیر جنگ رژیم اسرائیل یکشنبه ۵ حمل راهی واشنگتن شد تا علاوه بر مذاکره بر سر جنگ علیه حماس خواستار دریافت تسلیحات بیشتر از امریکا شود.

blank

به رغم تنش میان دوطرف بر سر عملیات زمینی در رفح، یواف گالانت؛ وزیر جنگ رژیم اسرائیل یکشنبه ۵ حمل راهی واشنگتن شد تا علاوه بر مذاکره بر سر جنگ علیه حماس خواستار دریافت تسلیحات بیشتر از امریکا شود.

همزمان کامالا هریس؛ معاون جو بایدن به اسراییل درباره تبعات حمله به رفح هشدار داده و گفته که حمله این رژیم به رفح «با تبعاتی»‌ برای اسراییل همراه خواهد بود.

کامالا هریس؛ معاون رییس‌ جمهوری امریکا روز یک‌شنبه، ۵ حمل گفت که حمله اسراییل به رفح «با تبعاتی»‌ برای این رژیم همراه خواهد بود.

خانم هریس در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی گفت که امریکا بارها به مقام‌های اسرائیلی گوشزد کرده که عملیات زمینی در رفح «اشتباه» است.

بیشتر از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از ساکنان نوار غزه برای فرار از حملات ارتش اسرائیل به رفح پناه برده‌اند.

خانم هریس گفت:‌‌ «بگذارید توضیح دهم. من نقشه‌ها را مطالعه کرده‌ام. آن‌ها (ساکنان رفح) جایی برای رفتن ندارند.»

دولت امریکا خواستار خودداری ارتش اسرائیل از حمله به رفح است؛ اما بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، عملیات زمینی در این شهر را برای شکست حماس ضروری می‌داند.

همزمان، رسانه‌های اسرائیلی به نقل از منابع غیررسمی از موافقت اولیه این رژیم با پیشنهاد امریکا برای معاوضه ۸۰۰ زندانی امنیتی فلسطینی از جمله ۱۰۰ زندانی محکوم به حبس ابد با ۴۰ گروگان حماس خبر داده‌اند.

حدود ۱۳۰ اسیر اسراییلی همچنان در اختیار حماس هستند.

این در حالی است که گفتگوهایی که با میانجی‌گری قطر در حال برگزاری است همچنان بی‌نتیجه بوده است.

از دیگر موضوعات مورد مذاکره، برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای و افزایش امدادرسانی به نوار غزه است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *