یک شهروند ازبکستان ده‌ها نفر را در حمله تروریستی مسکو نجات داد

رسانه‌های روسی گزارش داده‌اند که یک شهروند ازبکستان در حمله تروریستی در شهر کروکوس بیش از ۱۰۰ نفر را نجات داده است. تمام عوامل این حمله اتباع تاجیکستان بودند.

blank

رسانه‌های روسیه گزارش داده‌اند که کمیل نصیبوف؛ یک شهروند ازبکستان در حمله تروریستی در کروکوس بیش از ۱۰۰ نفر را نجات داده است.

او که قربانیان را به سمت آمبولانس‌ها برده بود، حدود ۸۰ نفر را به سمت خروجی هدایت کرد و به طور اتفاقی گوشی با چراغ قوه روشن پیدا کرد که قربانی با آن تماس گرفت. دختر زنده از آتش بیرون کشیده شد.

کمیل نصیبوف گفته: «به همراه یکی از دوستانش در روز فاجعه، به صورت پاره وقت به عنوان پیشخدمت در Crocus کار می‌کرد. این شیفت حدود ساعت 19:55 به پایان رسید. «رفتیم بیرون و صدای شلیک‌های بلندی را شنیدیم.»

کمیل و دوستش ترسیدند و به سمت نزدیک‌ترین ساختمان دویدند؛ اما بعد تصمیم گرفتند برگردند. کمیل چند نفر را با اصابت گلوله به کنار جاده کشاند و موتر را متوقف کرد و زن لنگان را سوار کرد. او همه کسانی را که دیر به کنسرت می‌آمدند متفرق کرد.

کمیل در ساختمان دروازه‌ها را شکسته و به مردم نشان دادهکه کجا فرار کنند.

او گفته: «وقتی همه چیز دود شده بود، در یکی از راهروهای طبقه پایین گروهی از مردم را دیدم که حدود ۸۰ نفر بودند و به آن‌ها کمک کردم تا بیرون بیایند. در حالی که به دنبال مردم می‌دویدم، با یک گوشی روی زمین مواجه شدم که چراغ روشن داشت و آن را برداشتم تا جاده را روشن کند. تلفون زنگ زد – نام کامیلا نوشته شده بود، دختری با صدای بلند در گیرنده فریاد زد و خواست او را نجات دهم. او ترسیده بود، گفت که همه‌چیز در اطراف آتش گرفته است و خودش به نوعی میدان در طبقه دوم افتاد.»

کمیل که در آن لحظه در کنار کارمندان وزارت اورژانس بود همه‌چیز را توضیح داد و پس از آن در حالی که از دود شدید خفه شده بود از ساختمان خارج شد. خوشبختانه دختر پیدا شد؛ کمیل بعداً از طریق امدادگران شماره تلفون خود را به کامیلا داد.

در حمله تروریستی جمعه شب در مسکو ۱۴۳ نفر کشته و بیش از ۱۵۰ نفر زخمی شدند. ۱۱ شهروند تاجیکستان به اتهام دست داشتن در این حمله دستگیر شده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *