پسر حکمتیار «مورد منازعه» بودن خانه پدرش را رد کرد

فرزند حکمتیار ادعای سخنگوی طالبان درباره «مورد منازعه» بودن خانه پدرش را رد کرده و گفته: «وزیر دفاع طالبان مخالف اخراج پدرم بود، چند کهنه‌فکر طالبان بر طبل خود می‌زنند.»

blank

به دنبال نشر بیانیه سخنگوی طالبان مبنی بر «مورد منازعه» بودن خانه حکمتیار، حبیب‌الرحمان حکمتیار، فرزند گلبدین حکمتیار؛ رهبر حزب اسلامی اعلام کرده که اقامتگاه دولتی پدرش «مورد منازعه» نبوده و ملا یعقوب؛ وزیر دفاع طالبان با اخراج او مخالف بود.

حبیب‌الرحمان حکمتیار افزود در حکومت طالبان «چند کهنه‌فکر» می‌توانند دست به هرکاری بزنند.

پسر حکمتیار این اظهارات را در شبکه ایکس در پاسخ به اظهارات ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان بیان کرده که گفته اقامتگاه دولتی آقای حکمتیار «مورد منازعه» بود و اکنون محل اقامت او تغییر داده شده است.

طالبان گفته‌اند که اقامتگاه حکمتیار متعلق به وزارت دفاع تحت کنترل این گروه است.

فرزند حکمتیار به اختلاف‌ دیدگاه و انحصار قدرت در حکومت طالبان اشاره کرده و گفته در حالی که «تمام بزرگان» طالبان «موافق» بازگشایی مکاتب دخترانه‌اند، «یک نفر» توانسته بر همه غالب شود و دیگران اطاعت کنند.

او خطاب به ذبیح‌الله مجاهد گفته است که به جای توجیه، سکوت کند؛ چرا که به مشوره آن‌ها «اهمیت» داده نمی‌شود و از انجام آنچه «دین و عقل و منطق» می‌گوید «عاجز اند.»

فرزند حکمتیار پیشتر خبر داده بود که طالبان خود را ملزم به رعایت توافقنامه حکومت پیشین با رهبر حزب اسلامی نمی‌دانند و اکنون پس از ماه‌ها بحث با طالبان، گلبدین حکمتیار «محل بودوباش خود را عوض می‌کند.»

حکومت اشرف غنی در ماه میزان ۱۳۹۵ توافقنامه‌ای با حزب اسلامی امضا کرد که به موجب آن این حزب در بدل امتیازات و مصونیت قضایی به درگیری خود با دولت افغانستان پایان بخشید.

در همین حال، منابع رسانه‌ای می‌گویند که طالبان گلبدین حکمتیار را به غصب زمین دولتی متهم کرده و از اقامتگاه و دفترش اخراج کرده است.

گلبدین حکمتیار تاکنون رسما درباره این موضوع ابراز نظر نکرده؛ اما فرزند او اخراج پدرش از اقدامتگاه دولتی‌‌اش را «بی‌احترامی» خوانده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *