پاکستان: تروریست‌ها آزادانه از خاک افغانستان علیه ما استفاده می‌کنند

خواجه محمد آصف؛ وزیر دفاع پاکستان بار دیگر ادعا کرده که افغانستان منبع تروریزم است و تروریست‌ها آزادانه از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌کنند.

blank

خواجه محمد آصف؛ وزیر دفاع پاکستان یک روز پس از کشته‌شدن پنج شهروند چینی در یک حمله‌ انتحاری در ایالت خیبرپختونخوای آن کشور، روز چهارشنبه، ۸ حمل اعلام کرد که «منبع تروریزم در پاکستان، در افغانستان است».

وزیر دفاع پاکستان با نشر پیامی در ایکس، گفته است که طالبان از مخفیگاه‌های تروریزم در افغانستان آگاه هستند، اما با وجود این آن‌ها آزادانه از خاک این کشور علیه پاکستان عملیات می‌کنند.

او افزوده است که با توجه به افزایش حوادث تروریستی در پاکستان، نیاز به تغییر اساسی در وضعیت مرزها احساس می‌شود.

وزیر دفاع پاکستان گفته: «مرز پاکستان و افغانستان با مرز سنتی کل جهان متفاوت است، در شرایط کنونی که همکاری کابل (طالبان) میسر نیست، پاکستان مجبور نیست تمام قوانین و سنت‌های بین‌المللی را در این مرز اجرا کند.»

او تأکید کرده است که «تردد تروریست‌ها» باید متوقف شود و به این ترتیب هر دو کشور می‌توانند مانند همسایگان خوب سنتی روابط خود را ارتقا دهند و تسهیلات سفر از طریق پاسپورت و ویزا ادامه یابد.

طالبان تاکنون به اظهارات وزیر دفاع پاکستان واکنش نشان نداده‌اند، اما پیش از این بارها حضور تروریست‌ها در افغانستان را رد و تأکید کرده‌اند که به هیچ‌ کسی اجازه نمی‌دهند که از خاک افغانستان علیه سایر کشورها استفاده کنند.

طالبان همچنین مقام‌های پاکستان را به ناکامی در تأمین امنیت کشورشان متهم کرده‌اند و از آنان خواسته‌اند که ناکامی خود را به گردن این گروه نیاندازند.

پاکستان ادعا می‌کند که رهبران و اعضای تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) در افغانستان حضور دارند و از این کشور حملات خود را علیه پاکستان طراحی و انجام می‌دهد و با وجود درخواست‌های مکرر این کشور، طالبان علیه این گروه اقدام نمی‌کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *