درگیری در جریان انتخابات ترکیه یک کشته و ۱۱ زخمی برجای گذاشت

همزمان با برگزاری انتخابات محلی در ترکیه با مشارکت ۳۴ حزب، منابع از وقوع درگیری در محل رای‌گیری خبر داده و می‌گویند که در این رویداد ۱۲ تن کشته و زخمی شدند.

blank

انتخابات محلی ترکیه برای تعیین شهرداران و شوراهای شهر امروز یک‌شنبه، ۱۲حمل، آغاز شد. در همین حال، رسانه‌های ترکیه از درگیری در یکی از مراکز انتخاباتی این کشور خبر داده و گفته‌اند که در این رویداد یک تن کشته و ۱۱ زخمی شده‌اند.

در گزارش شبکه آرتی آمده: «بر اثر نزاع مسلحانه در جریان رأی‌گیری در یکی از مراکز انتخاباتی در منطقه سور در شهر «دیاربکر»، یک نفر کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند.»

قرار است در این انتخابات بیش از ۶۱ میلیون نفر پای صندوق‌های رای بروند.

انتخابات محلی ترکیه در شهرهای مختلف این کشور آغاز شد؛ اما شهر استانبول میدان اصلی رقابت خواهد بود، شهری که حزب عدالت و توسعه برای گرفتن کرسی شهرداری از حزب جمهوری‌خواه خلق رقابت می‎‌کند.

مراکز رای‌دهی در شرق ترکیه ساعت هفت صبح به وقت محلی باز شدند و روند رای‌گیری در مناطق دیگر ساعت هشت آغاز شده است.

قرار است انتخابات در ساعت پنج بعد از ظهر به پایان برسد و تا ساعت ۱۰ شب نتایج اعلام شود.

احمد ینر؛ رییس شورای عالی انتخابات این کشور گفته: «ما از همه انتظار داریم پای صندوق‌های رای بروند. در حال حاضر هیچ خبر منفی به ما نرسیده است. روند رای‌گیری به آرامی ادامه دارد.»

از سوی دیگر، علی یارلیکایا؛ وزیر داخله ترکیه، گفته که حدود شش هزار مامور امنیتی برای تامین امنیت در شهرهای مختلف مستقر شده‌اند.

براساس اطلاعات منتشر شده، بیش از ۲۰۶ هزار صندوق رای‌گیری در سراسر کشور گذاشته شده‌اند.

قرار است در این انتخابات شهرداران و اعضای شورای شهر در ۸۱ ولایت و ۹۷۳ روستا انتخاب شوند.

انتخابات محلی در ترکیه هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود.

حزب رجب طیب اردوغان؛ رییس‌ جمهور ترکیه، در این انتخابات تلاش می‌کند کنترل استانبول را از رقیب خود اکرم امام‌اوغلو پس بگیرد.

این رقابت در شهر استانبول، نه تنها یک رقابت انتخاباتی است، بلکه مبارزه‌ای برای تأمین آینده اردوغان و حزبش نیز به‌شمار می‌آید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *