مرگ یک اسیر اسراییلی در غزه، اعتراضات سراسری در اسراییل

در پی پیدا شدن جسد یکی دیگر از اسرای اسراییلی در غزه، مخالفان بنیامین نتانیاهو؛ نخست‌وزیر رژیم اسراییل می‌گویند ۱۰۰ هزار نفر از معترضان با حضور در خیابان‌های تل ‌آویو و شهرهای دیگر خواستار کناره‌گیری او و توافق برای آزادی اسرا شده‌اند.

blank

تظاهرات اعتراضی در تل‌آویو روز شنبه، ۱۸ حمل بعد از آن برگزار شد که خبر پیدا شدن جسد یکی دیگر از گروگان‌ها توسط ارتش رژیم اسرائيل در غزه منتشر شد.

اوایل روز شنبه ارتش رژیم اسرائيل جسد ایلاد کتزیر را که در جریان حمله هفتم اکتبر حماس در اسرائيل به اسارت گرفته شده بود، در غزه پیدا کرد.

معترضان با فریاد «متاسفیم ایلاد» خواستار برگزاری فوری انتخابات برای تغییر دولت شدند.

این در حالی است که امروز یکشنبه جنگ در غزه شش ماهه می‌شود.

خانواده‌های اسرای اسرائيلی نیز در جمع معترضان ضد دولت نتانیاهو از این‌که رژیم تاکنون موفق نشده ۱۳۰ اسیری را که هنوز در غزه هستند آزاد کند اظهار خشم کردند.

سازمان‌دهندگان اعتراضات روز شنبه می‌گویند اعتراضات در ۵۰ نقطه مختلف اسرائيل برگزار شده است.

در تل‌ آویو هجوم یک موتر به میان معترضان به مجروح شدن پنج نفر منجر شد. دلیل این حادثه مشخص نیست.

روز یک‌شنبه دقیقا شش ماه از حمله حماس به اسرائيل که منجر به عملیات تلافی‌جویانه این رژیم در غزه شد می‌گذرد.

قرار است در این روز نمایندگان دوطرف به همراه کشورهای میانجی در قاهره مذاکرات خود را برای توافق آتش‌بس از سر بگیرند.

به گزارش رسانه‌ها، بیل برنز، رئيس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، و محمد بن عبدالرحمان آل ثانی؛ نخست وزیر فطر نیز در میان مذاکره کنندگان خواهند بود.

کارمیت پالتی کتزیر، خواهر ایلاد کتزیر، گروگانی که جسدش در غزه پیدا شده در پستی در فیس‌بوک رژیم اسرائيل را مسئول مرگ برادرش خواند و گفت اگر بنیامین نتانیاهو توافق آتش‌بس را پذیرفته بود برادرش حالا سالم در میان خانواده بود: «دولت زبون ما با ملاحظات سیاسی‌اش باعث شده که توافقی تاکنون برقرار نشود. نخست‌وزیر، کابینه جنگ و نیروهای ائتلاف! به خودتان در آیینه نگاه کنید و بگویید که از دست‌های‌تان خون نمی‌چکد.»

در غزه در پی عملیات نسل‌کشی رژیم اسرائيل در شش ماه گذشته بیش از ۳۳ هزار نفر کشته شده‌اند که بسیاری از آن‌ها زن و کودک هستند.

هنوز ۱۲۹ اسیر اسرائیلی مفقود اند و دست کم ۳۴ نفر از آن‌ها مرده تلقی می‌شوند. تاکنون ۱۲ جسد از این اسرا توسط ارتش اسرائيل در غزه پیدا شده است.

رژیم اسرائيل ۴ اسیری را که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ ربوده شدند را در آمار فعلی خود لحاظ می‌کند.

یائیر لاپید؛ رهبر مخالفان اسرائيل قرار است امشب، اسرائيل را به قصد واشنگتن ترک کند.

انتظار می‌رود آقای لاپید با مقام‌های ارشد دولت امریکا در کاخ سفید و وزارت خارجه این کشور و نیز سناتورهای دو حزب در کنگره ملاقات کند.

آقای لاپید روز چهارشنبه خواستار استعفای دولت نتانیاهو شده بود. پیش از او دو نفر از اعضای کابینه جنگ اسرائیل از جمله بنی گانتز خواستار برگزاری انتخابات در ماه سپتامبر شده بودند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *