انتقاد معاون وزارت خارجه طالبان از انزوای رهبر این گروه

شیرمحمد عباس استانکزی؛ معین سیاسی وزارت امور خارجه طالبان در یک سخنرانی خود از عدم حضور هبت‌الله آخوندزاده، رهبر این گروه در بین مردم، به صورت تلویحی انتقاد کرده و گفته حکومتی که رهبر آن منزوی باشد، دوام نمی‌آورد.blank

او در یک سخنرانی‌اش که اخیراً از سوی اعضای طالبان منتشر شده گفته است که رهبری که در بین مردم خود زندگی نکند، منزوی است و حکومتش دوام نخواهد آورد. او تاکید کرده که رهبران، وزیران و والیان باید در بین مردم خود باشند.

این مقام وزارت خارجه طالبان به حضور پیامبر اسلام در بین مردم اشاره کرده و افزوده که هر حکومتی که با «قانون اسلام و شریعت» بنا شده باشد، باید با مردم خود همان‎گونه برخورد داشته باشد.

او در این سخنرانی خود تاکید کرده است که رهبران و فرماندهان با حضور در بین مردم باید به مشکلات آنان رسیدگی کنند. زمان و مکان این سخنرانی هنوز مشخص نشده است.

آقای ستانکزی در این سخنرانی خود همچنین گفته که در اسلام اقلیت و اکثریت وجود ندارد و «کسانی که با نام تاجیک و پشتون صدا بلند می‌کند، مثل مردم دوره جاهلیت قبل از اسلام است».

معین سیاسی وزارت خارجه طالبان پیش از نیز بارها از سیاست‌های رهبری این گروه به ویژه در قسمت آموزش و کار زنان و دختران انتقاد کرده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *