هشدار امریکا درباره حمله قریب‌الوقوع ایران به اسراییل

جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا درباره احتمال حمله ایران به اسراییل هشدار داده و اعلام کرده که انتظار می‌رود ایران به‌زودی به اسرائیل حمله کند.

blank

جو بایدن؛ رییس‌ جمهور امریکا روز جمعه، ۲۴ حمل اعلام کرده است که احتمال دارد ایران «به‌زودی» بر رژیم اسرائیل حمله کند. براساس گزارش سی‌ان‌ان، بایدن با هشدار از ایران خواسته است که «این کار را نکند».

او روز گذشته در اظهاراتی گفت که پیامش به تهران ساده است: «نکن».

منابع به سی‌ان‌ان گفته‌اند که ایالات متحده انتظار دارد که ایران در روزهای آینده حملاتی را علیه چندین هدف در داخل اسرائیل انجام دهد.

طبق این گزارش، امریکا آماده است تا به ره‌گیری هرگونه سلاحی که به سمت متحدش پرتاب می‌شود کمک کند.

به‌گفته‌ دو منبع آگاه، ایالات متحده ایران را در حال جابه‌جایی ابزارهای نظامی در داخل، از جمله پهپادها و موشک‌های کروز مشاهده کرده است که نشان می‌دهد این کشور در حال آماده شدن برای حمله به اهدافی در اسرائیل از داخل خاک خود است.

یکی از این افراد گفته که ایالات متحده ایران را در حال آماده‌سازی ۱۰۰ موشک کروز مشاهده کرده است.

سی‌ان‌ان افزوده است که مشخص نیست که آیا ایران در حال آماده شدن برای حمله است یا این‌که برای بازدارندگی اسرائیل یا ایالات متحده از انجام یک حمله‌ متقابل احتمالی در خاک خود موضع‌گیری می‌کند.

بایدن در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران در کاخ سفید بر تعهد دولت خود به امنیت اسرائیل تأکید کرده است.

او گفته: «ما به دفاع از اسرائیل پایبند هستیم. ما از اسرائیل حمایت خواهیم کرد، به دفاع از اسرائیل کمک خواهیم کرد و ایران موفق نخواهد شد.»

پس از حمله‌ اسرائیل به مجتمع دیپلماتیک ایران در سوریه که منجر به کشته‌شدن اعضای ارشد سپاه پاسداران ایران شد، این کشور اسرائیل را به حملات تلافی‌جویانه تهدید کرده است.

کاخ سفید روز جمعه گفته است که یک تهدید «واقعی»، «معتبر» و «قابل اجرا» از حملات ایران وجود دارد.

در همین حال، آیت‌الله علی خامنه‌ای؛ رهبر ایران در خطبه‌های نماز عید گفت که اسرائیل با حمله به کنسولگری ایران در دمشق مرتکب «اشتباه» شده، «باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *