حمله ایران به اسراییل؛ طالبان: اقدام ایران دفاع مشروع بود

در ادامه واکنش‌ها به حملات گسترده ایران به رژیم اسراییل، طالبان این حملات را اقدامات مشروع علیه رژیم اسراییل خوانده است.

blank

وزارت خارجه طالبان، امروز یک‌شنبه، ۲۶ حمل با نشر بیانیه‌ای اعلام کرد که «ایران اقدامات دفاعی مشروعی انجام داده است.»

در بیانیه وزارت خارجه طالبان آمده: «رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات خود شعبه سفارت ایران در دمشق پایتخت سوریه را برخلاف تمامی موازین دیپلماتیک و قوانین بین المللی روز اول آپریل هدف قرار داد.»

طالبان همچنین تاکید کرده‌اند: «جمهوری اسلامی ایران شب گذشته اقدامات دفاعی مشروعی انجام داد.»

طالبان افزوده‌اند: «رژیم صهیونیستی از اکتوبر سال گذشته تاکنون به نسل‌کشی بیش از ۳۳ هزار غیرنظامی در غزه ادامه داده و سعی در تجاوز به مقدسات سایر کشورها و گسترش ناامنی در منطقه داشته است تا توجه جهان را از جنایات خود در غزه منحرف کند.»

در همین حال، طالبان از همه کشورهای جهان و منطقه خواسته تا برای جلوگیری از گسترش بیش‌تر بحران، تلاش‌های خود را برای توقف جنایات رژیم اسراییل تسریع بخشند.

این در حالی است که پیشتر رژیم اسراییل از شلیک بیش از ۲۰۰ موشک و پهپاد ایران به سمت این رژیم خبر داده و اعلام کرده که جمهوری اسلامی ایران ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین به سمت این رژیم شلیک کرده است.

به دنبال این حملات جمهوری اسلامی ایران، جو بایدن؛ رییس‌ جمهور امریکا و متحد اصلی اسراییل واکنش نشان داده و گفته است که بسیاری از پهپادها و موشک‌ها رهگیری شده‌اند.

در همین حال، رویترز گزارش داده که دانیل هاگاری؛ سخنگوی اسرائیل تأیید کرده است که حملات ایران به یک مرکز نظامی این رژیم آسیب رسانده‌ است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *