مقام اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ می‌دهیم

به دنبال شلیک صدها موشک از سوی ایران به اسرائیل، یک مقام ارشد اسرائیلی گفته است که این کشور به حمله نظامی ایران پاسخ خواهد داد؛ اما مقیاس این پاسخ هنوز مشخص نشده است.blank

این مقام ارشد اسرائیلی امروز یکشنبه، 26 حمل به شرط افشا نشدن نامش به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته است که کشورش هنوز مشخص نکرده که «آیا همه قواعد را زیر پا بگذارد یا ‌آن‌که پاسخی دقیق را عملی کند».

به گفته او، این گزینه‌ها در نشست کابینه جنگ اسرائیل در ساعات بعد از ظهر یکشنبه به طور مشروح مورد بحث قرار می‌گیرد.

در اسرائیل نحوه واکنش این کشور به نخستین حمله مستقیم نظامی جمهوری اسلامی ایران به طرز گسترده در کانون مباحثات سیاستمداران و تحلیلگران رسانه‌ها قرار گرفته است.

در حالی که برخی از سیاستمداران مانند ایتامار بن‎‌گویر؛ وزیر امنیت ملی و رهبر جنبش راستگرای «اقتدار ملی» خواهان یک حمله «خردکننده» علیه ایران شده‌اند، برخی از سیاستمداران دیگر این کشور گفتند که «صبر راهبردی» اسرائیل پاسخی درخور است و امریکا و قدرت‌های جهانی را بیشتر در کنار اسرائیل قرار خواهد داد.

ایران بامداد امروز بیش از 300 موشک و پهباد به سوی اسرائیل شلیک کرد. مقام‌های اسرائیلی اعلام کرده‌اند که 99 درصد موشک‌ها و پهبادهای شلیک شده از سوی ایران توسط سیستم دفاع هوایی این کشور موسوم به «گنبد آهنین» منهدم شده است و متباقی خسارات اندکی به زیرساخت‌های نظامی اسرائیل وارد کرده است.

این اولین حمله مستقیم ایران از خاک این کشور به اسرائیل است که در پاسخ به حمله هوایی اسرائیل به ساختمان قنسولگری ایران در دمشق صورت گرفته است. در این حمله اعضای ارشد سپاه پاسداران ایران کشته شده بودند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *