برگزاری نمایشگاه تولیدات داخلی در ولایت پروان از سوی طالبان

ریاست صنعت و تجارت طالبان در ولایت پروان با همکاری برخی نهادها و شرکت‌های تجاری داخلی، نمایشگاه سه‌روزه تولیدات و محصولات داخلی افغانستان را برگزار کرده‌است.blank

راز محمد یاسر؛ رییس صنعت و تجارت پروان گفته است که این نمایشگاه زیر نام «عالیست افغانیست» روز یکشنبه، 27 حمل در این ولایت برگزار شده و در آن صد غرفه به هدف بازاریابی تولیدات داخلی، ترویج صنعت ملی و آگاهی مردم از محصولات داخلی گذاشته شده است.

او افزوده که این نمایشگاه برای زنان و مردان برگزار شده و تا سه روز ادامه خواهد داشت.

معاون والی پروان نیز به خبرگزاری باختر تحت کنترل طالبان گفته که فضا و ماحول کشور امروز برای «هر نوع فعالیت اقتصادی، انکشافی و فرهنگی» مساعد شده است. او برگزاری این نمایشگاه را «افتخار نظام اسلامی» دانسته است و گفته افغانستان به یک «کشور صنعتی و صادراتی» مبدیل خواهد شد.

انجنیر احمد ضیاء خالد، رییس تسهیل سرمایه گذاری اداره امور، در قسمت پروژه ها و برنامه های انکشافی و اقتصادی امارت اسلامی اشاره نموده گفت که همه صنعت کاران و سرمایه‌ گذاران تحت حمایت این نظام قرار داشته که پلان ها و برنامه های خوبی برای رشد آنان روی دست گرفته شده و مشکلات آنان نبود برق و رونق بازار مرفوع خواهد شد.

وی از فراهم سازی منبع انرژی و ایجاد پنج زون برای پروسس و جمع آوری تولیدات و محصولات جهت صادرات به خارج از افغانستان اطمینان داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *