مولوی عبدالکبیر: نیروهای امنیتی حکومت پیشین در ارتش و پولیس کار می‌کنند

مولوی عبدالکبیر؛ معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با نمایندگان اتحادیه افغان‌های مقیم اروپا مدعی شده که نیروهای امنیتی حکومت پیشین که در کشور مانده‌اند در ارتش و پولیس کار می‌کنند و تهدیدی متوجه آنان نیست. این در حالی است که سازمان‌های بین‌المللی می‌گویند که صدها نظامی پیشین توسط طالبان کشته شده‌اند.

blank

ارگ که تحت کنترل طالبان است، امروز سه‌شنبه، ۲۸ حمل اعلام کرده است که مولوی عبدالکبیر؛ معاون سیاسی نخست‌وزیر این گروه با برخی نمایندگان و بزرگان اتحادیه افغان‌های مقیم اروپا دیدار و گفتگو کرد.

در بیاینه ارگ آمده که در این دیدار نمایندگان و بزرگان اتحادیه افغان‌های مقیم آلمان، برېتانیا، بلجیم، سویدن، اتریش، ترکیه، ناروی و امارات متحده عربی، پیشنهادات و نظریات افغان‌های مقیم کشورهای متذکره را با این گروه شریک ساخته‌اند.

در این دیدار خوشحال روهی به نمایندگی از دیگران گفته که آنان در خارج اتحادیه‌هایی دارند و از شمار زیادی از افغان‌ها نمایندگی می‌کنند.

‏او همچنین گفته که افغان‌های مقیم خارج توانایی‌های زیاد علمی و اقتصادی دارند و از طالبان خواسته که از آنان در آبادی کشور استفاده کنند.

او ضمن تاکید بر امنیت در افغانستان، گفت که هیچ کسی در منطقه و جهان طرفدار جنگ نیست.

او افزود که طالبان باید کابینه خود را از سرپرستی بیرون کرده و یک دولت دایمی را ایجاد کنند.

خوشحال روهی همچنین خواهان بازگشایی مکاتب و کار زنان شد.

‏آنان همچنین گفته‌اند که تصویر واقعی افغانستان را به جامعه افغان‌های مقیم اروپا خواهند رساند.

زرکی ملیار؛ عضو دیگر هیات افغان‌های مقیم اروپا نیز در این دیدار خواهان بازگشایی مکاتب و کار زنان شد و گفت که باید اجازه کار و تحصیل برای زنان داده شود.

این هیات اطمینان داد که موقف طالبان را به افغان‌های مقیم اروپا خواهد رساند.

در همین حال، مولوی عبدالکبیر ضمن قدردانی از آنان خواست که وضعیت افغانستان را از نزدیک ببینند و تاثیرات مثبت را از آن دریافت کنند.

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان همچنین گفته که این گروه تغییراتی در ادارات آورده‌ است.

او  ادعا کرده که اکثر نیروهای پیشین از کشور رفته، اما آنانی که در کشور باقی‌مانده‌اند در جمع پولیس و اردوی این گروه خدمت می‌کنند و به هیچ کسی تهدید متوجه نیست.

او از مقام‌های پیشین به عنوان «مقامات مفسد» یاد کرده و گفته که هیچ‌کس خواهان برگشت آنان به کشور نیست.

او گفته که در دو دهه گذشته تخم نفاق در کشور کاشته شده بود و مدعی شده با روی کار آمدن این گروه نفاق از بین رفته است.

این مقام طالبان در حالی از امنیت نیروهای پیشین و تشکیل دولت واحد در کشور سخن می‌گوید که پس از روی کار آمدن آنان در افغانستان قتل‌های مرموز و شکنجه نظامیان پیشین افزایش یافته و سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری از قتل صدها نیروی امنیتی پیشین سخن می‌گویند. در کابینه این گروه هم هیچ‌یک از اقوام دیگر افغانستان حضور عادلانه ندارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *