ایلان ماسک 10 درصد کارمندان «تسلا» را اخراج می‌کند


ایلان ماسک؛ مدیر عامل شرکت تولید کننده موترهای برقی «تسلا» تصمیم گرفته تا بیش از 10 درصد کارمندان این شرکت را از کار اخراج کند.blank

این شرکت در اطلاعیه‌ای داخلی که نسخه‌ای از آن به رسانه ها درز کرده به کارمندان خود اطلاع داده که بیش از ۱۰ درصد از نیروی کار این شرکت به زودی اخراج خواهند شد.

ایلان ماسک نیز با تایید این تصمیم و انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: «درحالی‌که برای مراحل بعدی توسعه آماده می‌شویم، برای کاهش هزینه‌ها و بهبود بهره‌وری باید به تمام جنبه‌های شرکت نگاه کنیم. به‌عنوان بخشی از این تلاش، ارزیابی کاملی از سازمان خود انجام داده‌ایم و تصمیم دشواری را برای کاهش بیش از ۱۰ درصد نیروی کار خود در سطح جهانی گرفته‌ایم.»

او افزوده که تقریبا هر پنج سال یک بار برای مرحله بعدی رشد و توسعه ضروری است که «نیروی کار شرکت را تجدید سازمان کرده و کاهش دهیم».

با این حال کارشناسان می‌گویند که یکی از دلایل مهم این تصمیم که روز دوشنبه فاش شده است، می‌تواند کاهش محسوس در میزان فروش محصولات شرکت تسلا باشد.

آقای ماسک در سال ۲۰۲۲ نیز با بیان این نکته که در مورد وضعیت اقتصادی جهان «احساس بسیار بدی» دارد بخشی از کارکنان این شرکت را بیکار کرد.

از سوی دیگر، روز جمعه درو باگلینو؛ نایب رییس و مسوول بخش تولید و توسعه باطری، و روهان پاتل، یکی دیگر از نایب رییسان و مسوول بخش بازاریابی و توسعه تجاری تسلا، در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کردند که از این شرکت خواهند رفت.

برخی از کارشناسان با مقایسه رقم بیکار‌سازی با افزایش کارکنان تسلا در چند سال اخیر معتقدند که این شرکت هنوز در مسیر رشد است؛ ولی برخی دیگر کناره‌گیری دو عضو ارشد در هیأت مدیره تسلا را نشانه‌ای از وجود مشکلات جدی در مسیر رشد این شرکت می دانند.

بهای سهام تسلا روز دوشنبه حدود ۲.۶ درصد کاهش یافت. همزمان، ارزش سهام چندین شرکت دیگر تولیدکننده موترهای برقی از جمله «ریویان»، «گروه لوسید» و«وینفست» نیز بین ۲ تا ۷.۴ درصد کاهش یافت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *