پاکستان برای مبارزه با تروریزم با ایران همکاری می‌کند

خواجه محمد آصف؛ وزیر دفاع پاکستان در دیدار با سفیر ایران، اعلام کرد که پاکستان برای مبارزه با تروریزم با ایران همکاری می‌کند.

blank

خواجه محمد آصف؛ وزیر دفاع پاکستان، امروز چهارشنبه، ۲۹ حمل در اسلام‌آباد با رضا امیری مقدم؛ سفیر ایران در پاکستان دیدار کرد.

آن‌ها پیرامون آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه ایران و پاکستان، موضوعات مهم منطقه‌ای، مسائل جهان اسلام از جمله فلسطین و جنگ غزه تبادل نظر کردند.

در این دیدار خواجه آصف گفته: «ایران و پاکستان دارای روابط صمیمانه و برادرانه هستند که ریشه در پیوندهای دیرینه مذهبی و فرهنگی دارد.»

وزیر دفاع و صنایع دفاعی پاکستان بر موضع این کشور در قبال مسئله فلسطین و بر اجرای فوری آتش‌بس در غزه تاکید کرد.

او با تاکید بر اهمیت کمیسیون مشترک مرزی ایران و پاکستان، گفت: اسلام‌آباد اقدامات لازم را در حوزه مدیریت مرزی انجام داده و تلاش‌های مشترک در این زمینه باید ادامه یابد.

در همین حال، در بیانیه وزارت دفاع پاکستان به نقل از اظهارات سفیر ایران آمده: «امیری مقدم در این دیدار با تمجید از توان دفاعی پاکستان، گفته دو کشور ظرفیت‌های بالقوه برای همکاری‌های بیشتر در زمینه همکاری‌های دفاعی و انرژی دارند.»

طرفین با ابراز اطمینان از سطح موجود همکاری‌های دوجانبه متعهد شدند آن را در زمینه‌های منافع مشترک، دفاعی، امنیتی، مقابله با تروریزم و ارتباطات اقتصادی منطقه‌ای ادامه دهند.

روزهای گذشته وزیر دفاع پاکستان طی اظهاراتی با اذعان به اینکه دلیل دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی ایران، حمایت این کشور از ملت مظلوم فلسطین تاکید کرد: «حمله اسرائیل به کنسولگری ایران یعنی تجاوز به تمامیت ارضی آن و لذا اقدام تهران علیه این تجاوز یک پاسخ دفاعی و متناسب بود.

از زمان اجرای عملیات ایران علیه رژیم اسراییل، افکار عمومی در پاکستان، احزاب، صاحب نظران و رسانه‌های این کشور ضمن اذعان به حق مشروع ایران برای دفاع از خود در برابر تجاوز خارجی، همبستگی کامل کشورهای منطقه و جهان اسلام از جمله پاکستان با ایران را خواستار شده و تاکید کردند که ایران بازدارندگی اسرائیل را نابود کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *