طالبان از مسدود بودن سایت‌های «غیر اخلاقی و غیر قانونی» نظارت کردند

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی طالبان می‌گوید اداره اترا که مربوط این وزارت است،‌ به منظور اطمینان از مسدود بودن سایت‌های «غیر اخلاقی و غیر قانونی» اینترنتی، از شرکت‌های مخابراتی نظارت کرده‌است.blankدر یک اعلامیه این وزارت که امروز پنج‌شنبه، 30 حمل منتشر شد آمده است اداره اترا از شرکت‌های مخابراتی افغان بیسیم، اتصالات، سلام، ام‌تی‌ان و روشن نظارت کرده است.

اعلامیه افزوده که براساس نظارت این اداره، برنامه‌های تیک‌تاک و پابجی در تمام شبکه‌های مخابراتی مسدود بوده است. طالبان حدود یک سال پیش فیصله کردند که اپلیکیشن‌های تیک‌تاک و بازی پابجی در افغانستان بسته شود.

مقام‌های طالبان پیش از این در توجیه ممنوعیت بازی پابجی گفته بودند که این بازی «سبب گمراهی» جوانان می‌شود.

علاوه بر این پس از حاکمیت طالبان در افغانستان وبسایت‌های چندین رسانه که در خارج از کشور فعالیت می‌کنند از سوی این گروه مسدود شده و در داخل افغانستان در دسترس نیست.

چند روز پیش وزارت مخابرات طالبان اعلام کرده که شبکه اجتماعی فیسبوک را نیز به زودی در افغانستان مسدود می‌سازد. این وزارت دلیل بستن فیسبوک را نیز «جلوگیری از ضیاع وقت و جلوگیری از گمراهی جوانان» خوانده است.

فیسبوک محتواهایی در حمایت از طالبان را در این شبکه اجتماعی حذف می‌کند و مقامات و اعضای طالبان نمی‌توانند در این شبکه فعالیت کنند. این قوانین فیسبوک قبل از حاکمیت طالبان نیز اعمال می‌شد و بعد از سقوط حکومت پیشین هم فیسبوک گفت که چنین محتوا را به دلیل این که طالبان هنوز در فهرست سازمان‌های تروریستی در ایالات متحده ثبت هستند، اجازه نشر نمی‌دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *