موافقت وزیران خارجه اتحادیه اروپا با افزایش تحریم‌ها علیه ایران

جوزپ بورل؛ رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان نشست وزیران خارجه این نهاد در لوکزامبورگ اعلام کرد که این اتحادیه به طور اصولی با گسترش تحریم‌ها علیه ایران موافقت کرده‌است.blank

آقای بورل روز دوشنبه، 22 اپریل در پایان نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا گفت که این تصمیم به دلیل حملات موشکی و پهبادی ایران بر اسرائیل گرفته شده است.

او افزود که این «توافق سیاسی» با هدف گسترش تحریم‌های موجود علیه توان پهپادی و موشکی ایران و انتقال احتمالی آن‌ها به روسیه، حاصل شده است.

به گفته این مقام اتحادیه اروپا، تحریم‌ها فراتر از عرضه آن به روسیه خواهد بود و شامل تأمین پهپاد و موشک برای گروه‌های نیابتی (وابسته به ایران) در منطقه نیز خواهد شد.

پیشتر برخی اعضای اتحادیه اروپا از جمله بلجیم خواهان تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران ایران شده بود؛ اما آقای بورل به این درخواست‌ها اشاره‌ای نکرد.

تعیین و تصویب ساز و کار قانونی برای اجرای تحریم‌هایی که در نشست لوکزامبورگ مورد توافق اعضای اتحادیه اروپا قرار گرفت، هنوز مستلزم اقدامات بیشتر ۲۷ عضو اتحادیه است.

نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در نشست دوشنبه در لوکزامبورگ تحریم‌های بیشتر علیه ایران را همچنین به دلیل اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی و نقض حقوق بشر در دستور کار داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *