برگزاری اولین رزمایش ضد حمله هسته‌ای کوریای شمالی

رسانه‌های کوریای شمالی گزارش داده‌اند که این کشور اولین رزمایش ضدحمله هسته‌ای خود را برگزار کرده است.

blank

خبرگزاری دولتی کوریای شمالی، امروز سه‌شنبه، ۴ ثور گزارش داده است که این کشور اولین رزمایش ضد حمله هسته‌ای خود را برای شبیه‌سازی سیستم مدیریت «ماشه هسته‌ای» انجام داده است که کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی آن را هدایت می‌کند.

خبرگزاری دولتی کوریای شمالی، برگزاری این رزمایش را هشداری آشکار به «دشمنان» این کشور خوانده است.

در همین حال، ارتش کوریای جنوبی اعلام کرد که کوریای شمالی روز گذشته چند موشک بالستیک کوتاه‌برد به سمت دریا در سواحل شرقی این کشور شلیک کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی کوریای شمالی، نیروهای توپخانه این کشور روز دوشنبه در نمایشی از قابلیت‌های هسته‌ای متنوع خود و در اعتراض به رزمایش‌های نظامی «تحریک‌آمیز و تهاجمی» امریکا و کره جنوبی در این رزمایش به عنوان بخشی از آزمایش سیستم مدیریت هسته‌ای سراسری موسوم به «ماشه هسته‌ای» شرکت داشتند.

براساس این گزارش، کیم جونگ اون بر تمرین‌های شبیه‌سازی شامل نیروهای مانور در موقعیت ضدحمله هسته‌ای، و شلیک توپخانه با کلاهک‌های هسته‌ای ساختگی، در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای، نظارت داشت.

رسانه‌های دولتی کوریای شمالی افزوده‌اند که کیم آمادگی «بهترین سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی جهان» را بسیار ستود و از این رزمایش‌ها ابراز خرسندی کرد.

احتمال می‌رود کوریای شمالی پس از قرار دادن موفقیت‌آمیز یک ماهواره شناسایی در مدار زمین در ماه نوامبر، در حال آماده شدن برای پرتاب یک ماهواره جاسوسی دیگر است.

کوریای شمالی هفته گذشته اعلام کرد که یک موشک کروز استراتژیک برای آزمایش یک کلاهک بزرگ و یک موشک ضد هوایی جدید را آزمایش کرده است.

در همین حال، مقام‌های ایالات متحده و کوریای جنوبی اعلام کردند که در مورد تقسیم هزینه نگهداری نیروهای امریکایی در کوریای جنوبی به گونه‌ای که هم عادلانه باشد و هم ائتلاف را تقویت کند، این هفته در هاوایی با یکدیگر مذاکره خواهند کرد.

دو طرف ماه گذشته نمایندگانی را برای آغاز مذاکرات زودهنگام برای اجرای توافق جدید در سال ۲۰۲۶ معرفی کردند.

رسانه‌های کوریای جنوبی گزارش دادند که هدف رسیدن به یک توافق قبل از هر گونه بازگشت احتمالی دونالد ترامپ؛ ریيس‌ جمهور پیشین امریکا به کاخ سفید است. او در دوران ریاست جمهوری خود، کره جنوبی را به «سواری مجانی» بر قدرت نظامی امریکا متهم کرده بود.

بیش از ۲۸ هزار نیروی امریکایی در کوریای جنوبی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بازدارندگی کوریای شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای مستقر هستند.

کوریای جنوبی در اوایل دهه ۹۰ میلادی شروع به تقبل هزینه‌های استقرار، تامین مالی نیروی کار محلی، ساخت تاسیسات نظامی و سایر پشتیبانی‌های لجستیکی کرد.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، دوطرف‌ ماه‌ها برای رسیدن به توافق تلاش کردند تا اینکه سئول با افزایش ۱۳.۹ درصدی مشارکت خود نسبت به پیمان قبلی که در سال ۲۰۱۹ به پایان رسید و موافقت کرد که براساس آن، سئول سالانه حدود ۹۲۰ میلیون دالر پرداخت کرده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *