امریکا از تصمیم خود برای تحریم واحد ارتش اسرائیل «عقب نشینی کرده‌است»

مقام‌های اسرائیلی اعلام کرده‌اند که جامعه سیاسی این کشور،‌ امریکا را وادار کرده که از تصمیم خود برای تحریم یک واحد ارتش اسرائیل عقب نشینی کند. پیشتر رسانه‌های امریکایی گزارش داده بودند که تصمیم این کشور برای تحریم واحد «نتصح یهودا» وابسته به ارتش اسرائیل به دلیل نقض حقوق بشر، نهایی شده است.blank

دو مقام اسرائیلی امروز چهارشنبه، 24 اپریل به روزنامه «یدیعوت» این کشور گفته‌اند که امریکا واحد ارتش این کشور را تحریم نخواهد کرد. به گفته آن‌ها، پس از فشار همه طیف‌های سیاسی در اسرائیل، امریکا تصمیم گرفته که این گردان را تحریم نکند.

این دو مقام اسرائیلی گفته‌اند: «ارزیابی معقول این است که ما توان قانع کردن امریکایی‌ها برای عدم اعمال این تحریم ها داریم».

پیشتر پایگاه خبری اکسیوس مستقر در امریکا گزارش داده بود که وزارت خارجه این کشور در روزهای آینده تحریم‌هایی را علیه یک واحد ارتش اسرائیل اعلام خواهد کرد. دلیل وضع این تحریم‌ها نقض حقوق بشر از سوی این واحد در کرانه باختری پیش از درگیر شدن اسرائیل با حماس گفته شده بود.

در گزارش آمده بود که اعضای قطعه «نیتصح یهودا» ارتش اسرائیل بر اساس این تحریم از دریافت هرگونه کمک نظامی ایالات متحده منع خواهند شد.

یک منبع به اکسیوس گفته بود که چندین واحد دیگر ارتش و پولیس اسرائیل که مورد بررسی این وزارتخانه قرار گرفتند، تحریم نخواهند شد، «چون رفتار خود را اصلاح کردند».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *