حماس پاسخ اسراییل برای آتش‌بس را بررسی می‌کند

مقام‌های حماس اعلام کرده‌اند که رژیم اسراییل به پیشنهاد آتش‌بس آن‌ها پاسخ داده و آن‌ را بررسی می‌کنند.

blank

مقام‎‌های حماس اعلام کرده‌اند که آنان پاسخ رژیم اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس را دریافت کرده و آن را بررسی می‌کنند.

براساس گزارش رویترز، خلیل الحیه؛ معاون دفتر سیاسی حماس که فعلا در قطر مستقر است، در بیانیه‌ای گفته: «حماس امروز پاسخ رسمی رژیم اشغالگر صهیونیستی به پیشنهادی که در ۱۳ اپریل به میانجی‌گران مصر و قطر ارائه شد را دریافت کرد.»

پس از بیش از شش ماه جنگ با اسرائیل در غزه، مذاکرات همچنان با بن‌بست مواجه است.

حماس تأکید دارد که هرگونه توافق باید به جنگ پایان دهد.

رویترز به نقل از یک مقام مصری گزارش داده است که یک هیأت مصری روز جمعه (۷ ثور) برای گفتگو با مقام‌های اسرائیلی به تل‌آویو رفته و به‌دنبال راهی برای از سرگیری مذاکرات برای پایان دادن به درگیری و بازگرداندن اسرای باقی مانده است.

این مقام که خواسته نامش فاش نشود، گفته است که اسرائیل هیچ پیشنهاد جدیدی ارائه نکرده، اگرچه مایل است به‌جای ۴۰ اسیر مورد بحث، آتش‌بس محدودی را در نظر بگیرد که طی آن ۳۳ اسیر توسط حماس آزاد شوند.

روز پنج‌شنبه (۶ ثور) ایالات متحده و ۱۷ کشور دیگر از حماس خواستند تا تمام گروگان‌های خود را به‌عنوان راهی برای پایان دادن به بحران آزاد کند.

حماس تاکنون در برابر فشارهای بین‌المللی تسلیم نشده، اما در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد که «برای هر ایده یا پیشنهادی که نیازها و حقوق مردم ما را در نظر بگیرد، آماده است».

در همین‌ حال، جیک سالیوان؛ مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه گفت که شتاب تازه‌ای در مذاکرات برای پایان دادن به جنگ و بازگرداندن گروگان‌های باقی‌مانده می‌بیند.

اکسیوس به نقل از دو مقام اسرائیلی گزارش داده است که رژیم اسرائیل روز جمعه به میانجی‌گران مصری گفته که آماده است پیش از تهاجم به رفح، «آخرین فرصت» را برای دستیابی به توافق با حماس بدهد.

بیش از یک میلیون فلسطینی‌ که اوایل جنگ به‌خاطر حملات رژیم اسرائیل در شمال غزه مجبور به ترک خانه‌های‌شان شدند، در این منطقه پناه گرفته‌اند.

در همین حال، رویترز به نقل از مقام‌های صحی غزه گزارش داده است که در رفح، بر اثر حمله‌ هوایی رژیم اسرائیل به خانه‌ای دست‌کم پنج نفر کشته و تعدادی دیگر زخمی شده‌اند.

نیروهای حماس در هفتم اکتبر به شهرهای اسرائیل یورش بردند که در آن هزار و ۲۰۰ نفر کشته و ۲۵۳ نفر اسیر گرفته شد.

رژیم اسراییل پس از این حمله تهاجم گسترده‌ای را به غزه برای آنچه نابودی حماس می‌داند، آغاز کرد.

تاکنون بیش از ۳۴ هزار فلسطینی در این جنگ جان خود را از دست داده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *