یک زن در ترکیه به ۷ بار حبس ابد محکوم شد

رسانه‌های ترکیه گزارش داده‌اند که این کشور یک زن را به اتهام بمب‌گذاری در استانبول به ۷ بار حبس ابد و ۱۷۹۴ سال زندان محکوم کرد.

رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که دستگاه قضایی این کشور، احلام البشیر، زن اهل سوریه را به اتهام بمب‌گذاری در خیابان استقلال استانبول در ماه عقرب سال ۱۴۰۱، به ۷ بار حبس ابد و ۱۷۹۴ سال زندان محکوم کرده است.

در این انفجار شش نفر کشته شدند.

رویترز بر اساس نسخه‌ای از حکم دادگاه ترکیه گزارش داده که احلام البشیر که از سوی پولیس ترکیه «به عنوان بمب‌گذار شناسایی شده است»، در مجموع به هفت حکم حبس ابد محکوم شده است.

بر اساس گزارش‌ها، احلام البشیر اهل سوریه است و حدود ۳۰ متهم دیگر در کنار البشیر محاکمه شدند.

به گزارش رویترز، ۲۰ نفر از متهمان به ویژه به اتهام‌های «قتل عمد» و «تضعیف وحدت و یکپارچگی ترکیه»، به احکامی از چهار سال حبس تا حبس ابد محکوم شدند.

ترکیه حمله انفجاری در استانبول را به نیروهای کُرد مخالف خود نسبت داد و حملات نظامی ارتش را علیه کردهای مسلح در سوریه و عراق تشدید کرد.

پ‌ک‌ک که «آنکارا آن را یک سازمان تروریستی می‌داند»، هر گونه دست داشتن در این حمله را تکذیب کرد و هیچ‌گاه مسئولیت آن را بر عهده نگرفت.

آنتونی بلینکن؛ وزیر امور خارجه امریکا، پس از این حمله با خانواده‌های قربانیان و مردم ترکیه ابراز همدردی کرده بود.

پ‌‌ک‌ک از سوی ترکیه، امریکا و اتحادیه اروپا در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار گرفته است.

طی سال‌های اخیر نیروهای مسلح ترکیه چندین عملیات نظامی گسترده در شمال عراق و شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد انجام داده‌اند.

رجب طیب اردوغان؛ رییس‌ جمهور ترکیه، دو سال پیش گفت که این کشور استراتژی خود را برای ایجاد یک «نوار امنیتی» به عمق ۳۰ کیلومتر و فراتر از مرزهای جنوبی‌اش با سوریه و عراق حفظ می‌کند و گام‌های جدیدی در این زمینه برمی‌دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *