کشته شدن حدود ۲۵۰ نظامی پاکستانی در حملات تی‌تی‌پی در ماه آپریل

تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) از ۹۶ حمله علیه نیروهای امنیتی پاکستان در ماه آپریل خبر داد و اعلام کرده: «ماه گذشته، ما ۲۴۳ نیروی نظامی و امنیتی را در ۹۶ حمله کشته‌ایم.»

تحریک طالبان پاکستان اعلام کرده که در ماه آپریل در مجموع ۹۶ حمله انجام داده که در نتیجه آن ۲۴۳ نیروی امنیتی کشته شده‌اند.

در بیانیه‌ای که این گروه برای رسانه‌ها ارسال کرده گفته شده که این عملیات بیشتر در ولایات خیبر پختونخوا و بلوچستان انجام شده است؛ اما یکی از آن‌ها در پنجاب انجام شده است.

در این بیانیه مطبوعاتی، اگرچه تحریک طالبان پاکستان در مورد تلفات جانبی خود چیزی نگفته است؛ اما او ادعا کرده که از میان کشته شدگان و مجروحان، ۱۲۱ سرباز، ۶۳ پولیس، ۴۴ اف‌سی و ۱۵ نفر دیگر از پولیس اطلاعات یا پولیس مخفی بوده‌اند.

در این بیانیه مطبوعاتی به انواع عملیات‌ها اشاره و گفته شده که این عملیات‌ها از نبرد رو در رو تا عملیات لیزری، درگیری، انفجار بمب، کشتار هدفمند، کمین و حملات موشکی را شامل می‌شود.

در قسمت آخر این بیانیه همچنین به استفاده سلاح و مهماتی اشاره شده که در جریان این عملیات‌ها از نیروهای نظامی و امنیتی پاکستان به دست آمده است.

اگرچه هنوز هیچ منبع مستقلی این ادعاها را تایید نکرده است.  با این حال، رسانه‌های پاکستانی و خارجی از ولایت‌عا خیبر پختونخوا و بلوچستان هر از گاهی گزارش‌هایی از خشونت و هرج‌ومرج منتشر می‌کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *