جان اچکزی دلیل وضعیت بدخشان را مشغول شدن طالبان در «ازدواج پنجم» خواند

جان اچکزی؛ وزیر سابق اطلاعات بلوچستان پاکستان که اخیراً به منقدان جدی طالبان تبدیل شده در واکنش به اعتراضات بدخشان می‌گوید که فرماندهان طالبان مشغول ازدواج پنجم اند؛ در حالی که وضعیت هر روز از کنترل این گروه خارج می‌شود.وزیر سابق پاکستان با نوشتن «الله اکبر» از حملات جبهه مقاومت علیه طالبان حمایت کرد | افغانستان اینترنشنال

آقای اچکزی امروز شنبه، 15 ثور در یادداشتی در صفحه ایکس خود نوشته که مدیریت بدخشان از دست طالبان خارج شده و این گروه هر روز کنترل را از دست می‌دهد.

او افزوده که فرماندهان طالبان مشغول «ازدواج پنجم» اند و کنترول از دست این گروه خارج شده است.

همزمان منابع محلی از ولایت بدخشان می‌گویند که مولوی طیب؛ معاون والی بدخشان که از ازبیک های تخار است به ولسوالی درایم؛ محل اصلی اعتراضات رفته و مردم اجازه خروج را به او نمی‌دهند.

اعتراضات در ولسوالی درایم روز گذشته آغاز شد. مردم محل می‌گویند که ولسوال طالبان در درایم زیر نام تخریب مزارع کوکنار به یک‌ خانه داخل شده و دست یک خانم را شکسته است.

در نتیجه اعتراضات مردم به این موضوع نیروهای طالبان یک غیر نظامی را کشته‌اند و وزارت داخله طالبان نیز کشته‌شدن این فرد را تایید کرده‌است. این وزارت دلیل این رویداد را دلیل سوء استفاده یک تعداد افراد از کشاورزان کوکنار خوانده بود.

وزارت داخله طالبان در تازه‌ترین اعلامش گفته است که این وزارت تلاش می‌کند تا مشکل بدخشان را در همکاری با مردم حل کند. سخنگوی این وزارت از تحت کنترل بودن وضعیت در ارگو و درایم نیز خبر داده و تاکید کرده که فرمان رهبری این گروه درباره «نابودی کشت کوکنار» واضح است و پولیس این گروه آنرا تطبیق می‌کند.

با این حال شاهدان در بدخشان می‌گویند که تظاهرات در ولسوالی‌های درایم و ارگو ادامه دارد. به گفته شاهدان، تا کنون طالبان دو تن از معترضان را کشته‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *