اخراج و بازگشت حدود ۳۰۰۰ مهاجر افغان از ایران

طالبان اعلام کرده‌اند که نزدیک به سه هزار مهاجر افغان از ایران بازگشته‌اند.

وزارت مهاجرین طالبان اعلام کرده است که روز چهارشنبه، ۱۹ ثور ۲۸۰۹ مهاجر به گونه داوطلبانه و اجباری از ایران به افغانستان بازگشته‌اند.

به گفته این وزارتخانه، این مهاجران از طریق مرز اسلام‌قلعه وارد افغانستان شدند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده که ۵۷۶ نفر این مهاجران برای دریافت کمک به دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی شدند.

این در حالی است که وزارت امور مهاجرین طالبان، روز گذشته نیز اعلام کرد که نزدیک به ۴ هزار مهاجر افغان از ایران و پاکستان به گونه «اجباری و اختیاری» بازگردانده شدند.

این وزارت گفت که ۲۸۳۱ مهاجر از ایران و ۱۰۰۱ مهاجر دیگر از پاکستان برگشتند.

وزارت امور مهاجرین و‌عودت‌کنندگان طالبان در خبرنامه‌ای به نقل از مسئولان سرحدی این گروه همچنین گفت که این مهاجران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه از گذرگاه‌های مرزی تورخم، اسپین‌بولدک و اسلام‌قلعه به افغانستان بازگشتند.

طالبان در مورد تعداد مهاجرانی که به صورت اجباری از ایران بازگردانده شدند، چیزی نگفت اما این گروه می‌گوید که یک‌هزار و یک مهاجر از پاکستان گونه «اجباری» اخراج شدند.

این وزارت همچنین گفت که در بین مهاجرانی که از ایران بازگشتند، ۲۴ کودک بی‌سرپرست شناسایی شدند که برای دریافت کمک و شناسایی خانواده‌های‌شان به سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی شدند.

در اعلامیه وزارت امور مهاجرین طالبان آمده که مهاجران اخراج شده از پاکستان و ایران برای دریافت کمک به سازمان‌های کمک‌کننده جهت دریاف کمک معرفی شدند.

روند اخراج مهاجران از دو کشور همسایه ایران و پاکستان شدت یافته و تعداد زیادی از این مهاجران از برگشت اجباری به افغانستان نگران هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *