پنج شهروند افغانستان به اتهام «قاچاق انسان» در ترکیه محاکمه می‌شوند

مقام‌های ترکیه از بازداشت چهار شهروند این کشور و پنج شهروند افغانستان به اتهام «قاچاق انسان» در شهر ارزروم خبر داده‌اند و گفته‌اند که افراد بازداشت شده به دادگاه معرفی شده‌اند.

خبرگزاری «اخلاص» ترکیه روز چهارشنبه، 19 ثور گزارش داد که این افراد در عملیات مبارزه با قاچاق انسان در دروازه‌های مرزی شهر ارزوروم از سوی پولیس این کشور بازداشت شده‌اند.

در این گزارش آمده که طی عملیات جداگانه پولیس این کشور، ۱۳ پناهجوی فاقد مدرک قانونی شناسایی و بازداشت شده‌اند. مقام‌های امنیتی این کشور در این عملیات چهار شهروند ترکیه و پنج شهروند افغانستان را به اتهام قاچاق انسان بازداشت و به دادگاه معرفی کرده‌ است.

پولیس شهر ارزروم گفته که یکی از افراد بازداشت‌شده، به شرط کنترول قضایی آزاد، سه تن آنان به زندان انتقال داده شدند و پرونده قضایی پنج نفر دیگر به دادگاه سپرده شده است.

این خبرگزاری همچنین از تلاش پولیس برای دستگیری یک فرد متواری که «مشخص شده در یک سازمان جنایی فعالیت داشته» نیز خبر داده است.

در چند سال اخیر ترکیه روند بازداشت و اخراج پناهجویان غیر قانونی را تشدید کرده و نیز به محاکمه قاچاق‌چیان انسان سرعت بخشیده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *