سه کشته و 20 زخمی دیگر در بدخشان؛ معترضان از مردم خواستند علیه طالبان قیام کنند

منابع از ولایت بدخشان تایید می‌کنند که در نتیجه تیراندازی طالبان بر معترضان در ولسوالی ارگوی بدخشان 3 معترض دیگر کشته شده و 20 تن زخمی شده‌اند. همزمان معترضان ولسوالی ارگو در فراخوانی طالبان را «متعصب و تروریست» خوانده و از مردم «سراسر افغانستان» به ویژه ولایت بدخشان خواسته‌اند که علیه این گروه قیام کنند.

این معترضان امروز دوشنبه، 24 ثور با انتشار فراخوانی گفته‌اند که حمله طالبان به «خانه، عزت،‌ ناموس و شرافت» آنان سبب شده که علیه طالبان برخیزند و حاضر اند در این راه جان خود را قربانی کنند.

در این فراخوان آمده‌است: «حمله طالبان تروریست به خانه، عزت، ناموس و شرافت ما در ولسوالی ارگو باعث قیام و ایستادگی مردم شد که از سوی طالبان متعصب مورد حمله قرار گرفتیم».

معترضان ولسوالی ارگو از عموم مردم افغانستان به ویژه مردم بدخشان خواسته‌اند که علیه «ظالمان و متجاوزین که به خانه، شرف و عزت» آن‌ها تعرض کرده‌اند ایستادگی و قیام کنند.

در این فراخوان از مردم بدخشان خواسته شده که به معترضان در این ولسوالی بپیوندند.

در همین حال منابع مردمی در ولسوالی ارگو گفته‌اند که مسیر این ولسوالی با فیض‌آباد، مرکز بدخشان از سوی معترضان مسدود شده‌است و طالبان برای اکمال نیروهای شان در این ولسوالی از چرخبال‌ها استفاده می‌کنند.

اعتراضات در ولسوالی ارگوی بدخشان بعد از چند روز وقفه امروز دوباره آغاز شد و گزارش شده که طالبان به سوی معترضان تیراندازی کرده‌اند. در پی این تیراندازی تا کنون سه تن کشته شده و 20 تن دیگر زخمی شده‌اند.

این در حالی است که هفته پیش نیز مردم بدخشان دست به اعتراضات گسترده‌ای علیه طالبان زدند؛ اما طالبان دو نفر از معترضان را کشتند و چندین نفر دیگر را زخمی و بازداشت کردند.

پس از آن طالبان با اعزام یک هیات ادعا کردند که در توافق با مردم، طالبان غیربومی را از بدخشان خارج می‌کنند و مبارزه با مواد مخدر ادامه پیدا می‌کند. معترضان اما گفته بودند که گفتگوی شان با هیأت اعزامی طالبان بی‌نتیجه بوده است.

مطالب مرتبط