طالبان: برای میزبانی از جام جهانی فوتبال طرح داریم

احمدالله وثیق؛ رییس اداره تربیت بدنی و ورزش طالبان می‌گوید که افغانستان می‌تواند در آینده میزبان جام جهانی فوتبال باشد و این گروه برای آن طرح دارد.

آقای وثیق این سخنان را در گفتگو با خبرگزاری «اسپورت اکسپرس» بیان کرده و افزوده که افغانستان در حال حاضر برای میزبانی از جام جهانی فوتبال آماده نیست اما در آینده می‌تواند میزبان این رقابت‌ها باشد.

او در پاسخ به این سوال که آیا افغانستان می‌تواند میزبان یک رویداد ورزشی مهم مانند جام جهانی در آینده باشد، گفت: «البته».

این مقام طالبان گفت: «ما چنین طرحی داریم و امیدواریم که چنین برنامه جهانی در حوزه ورزش برگزار شود. اما اکنون آماده نیستیم، زیرا مشکلات اقتصادی و دیگر چالش‌ها برای افغانستان وجود دارد. با این حال، ما در حال کار بر روی این موضوع هستیم و چنین طرحی وجود دارد».

او همچنین گفت که طالبان تلاش می‌کنند که میزبان چندین بازی باشند تا ورزشکاران روسیه و سایر کشورها در آن شرکت کنند و تاکید کرد که چنین انتظاری وجود دارد.

طالبان در سه سال گذشته محدودیت‌های شدیدی را بر کار و فعالیت زنان وضع کرده‌ است. این گروه علاوه بر بستن دروازه‌های مکاتب به‌روی دختران بالای صنف شش و جلوگیری از ورود دختران به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، ورزش زنان را نیز منع کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *