در تمام مکاتب کشور کودکستان ساخته می‌شود

وزارت معارف اعلام کرده است که در همکاری با وزارت کار و امور اجتماعی برای تمامی مکتب‌های کشور کودکستان ایجاد می‌کند.

در خبرنامه‌ای که از طرف وزارت معارف به نشر رسیده آمده است که محمدمیرویس بلخی، سرپرست وزارت معارف با فیض‌الله ذکی، وزیر کار و امور اجتماعی دیدار کرده است.
در این دیدار که در مقر وزارت معارف صورت گرفت دو طرف درباره همکاری مشترک برای ساخت کودکستان در تمامی مکاتب افغانستان صحبت و اعلام آمادگی کردند.
آقای بلخی گفته است که ضرورت جدی برای اعمار کودکستان‌ها در مکاتب کشور به ‌ویژه در مناطق و ولایاتی که دارای معلم زن بیش‌تری هستند وجود دارد.
محمدمیرویس بلخی اضافه کرده که در جریان پلان‌های ما برای ایجاد اصلاحات در معارف با رویکرد پسامنازعه، «اطفال» نخستین مخاطب ما بوده و در همین راستا راه‌اندازی کودکستان‌ها از چندین جهت معارف را در ایجاد این اصلاحات کمک می‌کند.
سرپرست وزارت معارف گفته است که ضرورت جدی به استخدام زنان بیش‌تر به حیث معلم احساس می‌شود و ساخت کودکستان‌ها عامل مثبتی در جهت افزایش معلمان زن خواهد بود؛ زیرا عوامل تشویش‌زای آن‌ها از جمله نگه‌داری کودکان‌شان رفع می‌شود.
فیض‌الله ذکی نیز در جریان این دیدار ضمن قدردانی از کارکردهای مثبت وزارت معارف برای ساخت کودکستان در مکاتب اعلام آمادگی کرد.
قرار است که گروه‌های فنی و تخصصی از هر دو وزارت برای اجرایی ساختن این برنامه با هم کار کنند.
وزارت معارف پیش از این اعلام کرده بود که تصمیم دارد تا سال ۱۴۰۰ خورشیدی ۳۰ هزار معلم زن را در مکاتب سراسر کشور استخدام کند.

مطالب مرتبط