عمران خان:

پس از توافقات صلح، حکومت جدید در افغانستان ایجاد خواهد شد

عمران خان، نخست وزیر پاکستان با اشاره به پنجمین دور مذاکرات نمایندگان امریکا و طالبان می‌گوید مذاکرات قطر منجر به برقراری صلح در افغانستان خواهد شد که در نتیجه آن یک حکومت جدید در این کشور شکل خواهد گرفت.blank

این دور مذاکرات قطر که ۱۷ روز به درازا کشید دو طرف روی پیش نویس خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و مبارزه طالبان علیه تروریزم«داعش و شبکه القاعده» به توافق رسیده اند.

نخست وزیر پاکستان که روز گذشته در منطقه قبایلی باجور در نزدیک  مرز افغانستان در میان مردم صحبت می‌کرد گفته است؛ مذاکرات صلح با طالبان آغاز شده و این مذاکرات منجر به ختم جنگ خواهد شد و افغان‌ها کنارهم در صلح زندگی خواهند کرد.

عمران خان افزوده در نتیجه این مذاکرات: « یک حکومت خوب در افغانستان ایجاد خواهد شد، حکومتی که از همه افغان‌ها نمایندگی خواهد کرد. جنگ خاتمه می‌یابد و صلح در آنجا (افغانستان) برقرار می‌شود.»

به گفته او، روند کنونی صلح منجر به ثبات، بهبود تجارت و رفاه اقتصادی در منطقه خواهد شد.

نخست وزیر پاکستان درحالی از شکل گیری حکومت جدید پس از توافقات صلح خبرداده است که حکومت افغانستان به عنوان طرف اصلی پروسه صلح می‌گوید از جزئیات گفت‌وگوهای قطر اطلاعی ندارد.

به تازگی حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی، زلمی خلیل‌زاد را به پنهان کاری در مورد مذاکرات صلح متهم کرده و گفته بود جزئیات گفت‌وگوهای قطر را تا کنون با حکومت افغانستان شریک نکرده است.

مطالب مرتبط