خلیل‌زاد: جنگ در افغانستان پایان خواهد یافت

زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان گفته است با پایان جنگ در افغانستان هر کشور می‌تواند از امنیت و اقتصاد این کشور سود ببرند.blank

آقای خلیل‌زاد در دیدار با سفیران پاکستان و بریتانیا در واشنگتن گفته است که جنگ در افغانستان پایان خواهد یافت و هر کشوری از امنیت و اقتصاد سود می‌برد.

وی در صفحه رسمی توییتر خود نوشته است که : «چه دیدگاه شما منطقه‌ی یا بین‌المللی باشد هر کس به صورت جداگانه از امنیت و اقتصاد سود می‌برند و جنگ در افغانستان پایان خواهد یافت.»

آقای خلیل‌زاد در حالی از پایان جنگ در افغانستان خبر داده است که نمایندگان امریکا و طالبان در پنجمین دور مذاکرات در مورد خروج نیروهای خارجی از افغانستان و تبدیل نشدن این کشور به تهدید برای کشوری سومی به توافق ابتدایی دست یافته اند.

پیش از این عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان گفته بود که که روند کنونی صلح به ثبات و بهبود تجارت در منطقه منجر خواهد شد. آقای خان افزوده بود که در آینده نزدیک حکومت جدید در افغانستان تشکیل خواهد.

اظهارات که با واکنش جدی حکومت افغانستان روبرو شد. وزارت خارجه کشور اظهارات اخیر نخست‌وزیر پاکستان را مداخله صریح این کشور در امور داخلی افغانستان خوانده است.

مطالب مرتبط