ایران سه تبعه استرالیایی و بریتانیایی را بازداشت کرده‌است

روزنامه بریتانیایی تایمز گزارش داده‌است که دو زن بریتانیایی-استرالیایی و یک مرد استرالیایی در ایران بازداشت شده‌اند.blank

بربنیاد گزارش این روزنامه، یکی از این دو زن ۱۰ هفته پیش همراه دوست‌پسرش در سفر به ایران دستگیر شده؛ ولی از اتهامات آن‌ها خبری منتشر نشده‌است.

در همین حال، روز دوشنبه، ۱۸ سنبله سایت هرانا که اخبار مربوط به حقوق بشر در ایران را منتشر می‌کند از بازداشت یک زوج توریست استرالیایی در اطراف جاجرود در نزدیکی تهران در روز پنج اسد خبر داده‌بود.

این سایت گزارش داده‌بود زنی که به همراه زوج‌اش بازداشت شده، یک‌ماه در بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران بازجویی شده و سپس به بند زنان زندان اوین منتقل شده‌است.

روزنامه تایمز هم نوشته‌است که دو زن بازداشت‌شده در بازداشتگاه اوین تهران زندانی هستند.

وزارت خارجه استرالیا بازداشت این افراد را تایید کرده و گفته‌است که از خانواده‌های شهروندان بازداشتی این کشور در ایران حمایت می‌کند؛ اما جزئیات بیشتری درباره این پرونده‌ها ارائه نکرده‌است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از وزارت خارجه استرالیا تایید کرده است که این سه استرالیایی در بازداشت به سر می‌برند.

تاکنون بارها بازداشت یا زندانی‌شدن شهروندان دوتابعیتی در ایران خبرساز شده‌است؛ اما در اکثر موارد این افراد تابعیت ایران را داشته‌اند.

به نوشته تایمز به نظر می‌آید که این اولین‌بار در سال‌های اخیر است که افرادی با پاسپورت بریتانیایی و بدون داشتن شهروندی ایران در این کشور بازداشت می‌شوند.

مطالب مرتبط