اعتراض‌ها در ایران مکاتب چندین ولایت را تعطیل کرد

اعتراض‌های مردم مبنی بر افزایش قیمت پطرول در ایران برای چندمین روز متوالی مکاتب در چندین شهر این کشور تعطیل شده است.blank

به گزارش رسانه‌های داخلی، آموزشگاه‌های تحصیلی در بسیاری از شهرهای ایران روز دوشنبه نیز همچنان بسته خواهد بود و دانش آموزان برای سومین روز متوالی امکان حضور در صنف های درس را نخواهند داشت.

هیچ دلیلی از سوی شورای تامین اصفهان برای تعطیلی مدارس اعلام نشده اما این شهر در ۴۸ ساعت گذشته صحنه اعتراضات به افزایش قیمت پطرول بوده است.

روز یکشنبه ۲۶ عقرب ماه نیز مکاتب اصفهان به دلیل اعتراضات تعطیل اعلام شده بود.

براساس اعلام روابط عمومی ولایت خوزستان مکاتب در سه تمامی مقاطع در شهرستان‌های امیدیه، ماهشهر و بندر امام خمینی در امروز دوشنبه ۲۷ عقرب تعطیل است.

از روز جمعه و همزمان با افزایش قیمت پطرول بسیاری از شهرهای ولایت خوزستان شاهد اعتراضات گسترده بود و در شهر بهبهان حداقل ۴ معترض تاکنون کشته شده‌اند.

روابط عمومی اداره آموزش و پرورش ولایت فارس اعلام کرده است که امروز، دوشنبه ۲۷ عقرب تمام مکاتب در مقاطع مختلف شیراز تعطیل است.

دلیلی برای تعطیلی مدارس شیراز عنوان نشده اما این شهر در روزهای گذشته شاهد اعتراض‌ به گران شدن پطرول بوده است.

مقام های ولایت البرز اعلام‌ کرده است که تمام مکاتب این ولایت روز‌ دوشنبه ۲۷ عقرب تعطیل خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: «بنا بر تصمیمات گرفته شده، روز دوشنبه ۲۷ عقرب مهدهای کودک، ، مکاتب ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در ولایت تعطیل است.» ‏

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای تامین ولایت اصفهان با اشاره به «کندی و اختلال تردد در شهرستان نجف‌آباد» تمامی مدارس این شهرستان شامل مهدکودک‌ها، مکاتب ابتدایی، متوسطه اول و دوم را در امروز، دوشنبه تعطیل اعلام کرد.

خبرگزاری مهر با استناد به اظلاعیه شورای تامین استان اصفهان از تعصیلی کلیه مدارس در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم خبر داده است. مقام های ولایت البرز نیز کلیه مدارس در این منطقه را در روز دوشنبه بیست و هفتم عقرب تعطیل اعلام کرده است.

بنا به اطلاعیه روابط عمومی اداره آموزش و پرورش ولایت فارس کلیه مدارس در شهر شیراز روز دوشنبه تعطیل خواهد بود.

اعتراض های مردمی به گرانی پطرول و عدم رضایت مردم از نظام جمهوری اسلامی در چند روز گذشته ده ها کشته برجای گذاشته است.

وزارت خارجه امریکا از معترضین در ایران حمایت کرده است. علی خامنه ای رهبر ایران معترضین را «اشرار» خطاب کرده است.

حسن روحانی رییس جمهوری ایران نیز گفته است که معترضین « عددی» نیستند.

مطالب مرتبط