فرانسه ماسک را اجباری می‌کند

سایه موج دوم کرونا مردم و مسئولان فرانسه را نگران کرده و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور می‌گوید بار دیگر ماسک زدن در فضاهای عمومی بسته را اجباری می‌کند.blankبه نقل از یورو نیوز،‌ ماکرون که بعد از ظهر سه‌شنبه ۱۴ جولای در گفتگویی تلویزیونی به مناسبت روز ملی فرانسه شرکت کرده بود، ضمن هشدار در مورد افزایش مجدد آمار ابتلا به ویروس کرونا در کشورش گفت: «تمایل دارم زدن ماسک در فضاهای همگانی بسته را از تاریخ یکم اوت (۱۱ اسد) در کشور اجباری کنم.»

وی در پاسخ به پرسشی در مورد نگرانی‌ها از بازگشت موج کووید۱۹ در فرانسه گفت که بر پایه نشانه‌های موجود، شیوع کرونا در این کشور «اندکی شتاب یافته است».

هم اکنون ماسک زدن در وسایل نقلیه همگانی در سراسر فرانسه اجباری است اما رئیس جمهوری فرانسه اذعان کرد که این موضوع «در فضاهای عمومی محصور کمتر رعایت می‌شود».

ماکرون همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت بازگشت موج کرونا به حد کافی در کشور ماسک وجود دارد، گفت: «بله، ما به اندازه کافی آماده هستیم.»

ماکرون روز یکشنبه در صفحه توییتر خود با همرسان کردن تصویری از موارد بهداشتی که باید برای مبارزه با کرونا رعایت کرد، نوشت: «شما اینها را بلدید، اصولی که جان‌های زیادی را نجات داده است. این رفتارها گزینه نیستند. از خود و افراد نزدیک‌تان در برابر ویروس محافظت کنید.»

مطالب مرتبط