وزارت دفاع: ۹۸ درصد از جغرافیای کشور در کنترل دولت است

در حالی‌که طالبان ادعا کرده بودند که ۷۰ درصد از جغرافیای کشور را در کنترل دارند، شاه‌محمود میاخیل؛ معاون وزیر دفاع ملی می‌گوید که در حال حاضر ۹۸ درصد خاک کشور در اختیار دولت قرار دارد. به گفته او در سال جاری ۱۸ هزار جنگجوی طالبان در درگیری با نیروهای امنیتی و دفاعی کشور کشته شده، ۱۰ هزار آنان زخم برداشته و بیش از ۲ هزار تن آنان هم اسیر شده‌اند.blankمعاون وزارت دفاع ملی امروز سه‌شنبه، ۵ حوت در نشست حسابدهی دولت به ملت گفت: «طالبان با هدف سقوط دادن ۱۳۲ ولسوالی و ۷ ولایت نزدیک به ۳۰ هزار کشته و زخمی دادند اما نتوانستند به هدف خویش دست یابند.»

او گفت که بر اثر تشدید جنگ و خشونت از سوی طالبان ۱۸ هزار جنگجوی این گروه در درگیری با نیروهای امنیتی و دفاعی کشته شده و بیش از ۱۰ هزار تن آنان زخمی شده‌اند. به گفته او تلفات گروه طالبان در سال جاری ۴ برابر تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور است.

میاخیل افزود: «ارتش کشور با وجود تمام مشکلات موجود در سال جاری توانست به خوبی از منافع و عزت مردم افغانستان در برابر تروریستان دفاع کرده و اهداف شوم دشمنان را خثنی سازد.»

معاون وزیر دفاع همچنین گفت که با رهایی زندانیان طالبان توقع این بود که یک آتش‌بس دایمی در کشور برقرار شود، اما این کار صورت نگرفت و خشونت طالبان در کشور نیز بیشتر گردید.

معاون وزارت دفاع ملی، طالبان را عامل تمام خون ریزی‌ها خوانده گفت: «طالبان با آغاز مذاکرات صلح داعیه جهادشان را به منظور امتیازگیری تبدیل به افزایش خشونت‌ها کردند.»

او در ادامه افزود که وضعیت دفاع فعال ما حفظ تعادل جنگ و صلح بود که باعث شد مردم افغانستان در این پروسه قربانی بیشتر بدهند.

معاون وزیر دفاع همچنین گفت که جنگ در سال جاری متوقف نشده و نیروهای امنیتی و دفاعی آماده دفاع از کشور در بهار سال آینده در برابر حملات طالبان‌اند.

مطالب مرتبط