اشرف‌غنی: بدون انتخابات حاضر به انتقال قدرت به جانشین خود نیستم

رییس جمهورغنی بار دیگر بر انتقال قدرت از طریق انتخابات تاکید کرده و گفته که او حاضر نیست بدون انتخابات قدرت را به جانشین خود واگذار کند.blankاو امروز (سه شنبه، ۲۶ حوت) در سمیناری که در وزارت خارجه برگزار شده بود گفت: «اگر طالبان فردا هم به انتخابات حاضر باشند، ما آماده هستیم، اما بدون انتخابات حاضر به انتقال قدرت به جانشین خود نیستم.»

این سمینار تحت عنوان «اولویت های سیاست خارجی و اصلاحات دستگاه دیپلوماسی افغانستان» توسط وزارت امور خارجه برگزار شده بود.

رییس جمهوری که در این سمینار سخنرانی می‌کرد، از استعجالیت امریکا در زمینه صلح افغانستان قدردانی کرد و گفت: «ما در مقایسه با هر کشور منطقه و جهان برای دستیابی به صلح، صد برابر استعجالیت داریم، اما برای تامین صلح پایدار و عادلانه به عوض احساسات بر اساس واقعیت‌ها به‌پیش می‌رویم.»

اشرف غنی با اشاره به نقشه راه حکومت بخاطر رسیدن به صلح گفت: «بر اساس این نقشه راه، به هدف مطلوب که همانا حاکمیت ملی، جمهوریت، وحدت ملی، بی طرفی، اتصال و صلح پایدار و عادلانه است، خواهیم رسید».

رییس جمهور غنی افزود که اگر طالبان فردا هم به انتخابات حاضر باشند، حکومت آماده است. او تاکید کرد که «بدون انتخابات حاضر به انتقال قدرت به جانشین خود نیست».

امریکا اخیرا برای تسریع روند صلح طرحی را ارایه کرده که ایجاد حکومت انتقالی در آن پیش بینی شده است. مقام‌های حکومت به شدت با این طرح مخالفت کرده؛ اما عبدالله عبدالله؛ رییس شورای عالی مصالحه بر بررسی آن تاکید می‌کند. این شورا اخیرا در نشستی این طرح را بررسی کرده است.

آقای عبدالله دیروز در نشستی با زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان که به کابل سفر کرده، در مورد بررسی تازه امریکا گفتگو کرده است.

مطالب مرتبط