نشست مشورتی اشرف‌غنی با رهبران سیاسی در مورد سفرش به امریکا

ارگ ریاست‌جمهوری از برگزاری نشست مشورتی میان اشرف‌غنی با رهبران سیاسی و جهادی خبر داده و گفته در این نشست، در مورد سفر آینده غنی و عبدالله به امریکا مشوره شده است.blankدر این نشست که قبل از ظهر امروز (دوشنبه، ۳۱ جوزا) برگزار شده است، چهره‌های سیاسی به‌شمول عبدالله عبدالله؛ رییس شورای عالی مصالحه ملی، حامد کرزی؛ رییس جمهوری پیشین و عبدالرب رسول سیاف؛ فرمانده پیشین جهادی حضور دارند.

در خبرنامه ارگ ریاست جمهوری آمده است که اعضای جلسه تاکید کردند که روند صلح اولویت افغانستان است و تمام قدم‌های بعدی در این روند با تفاهم و اجماع لازم برداشته خواهد شد.

طبق خبرنامه، همچنین در جلسه تاکید شده که صف واحد و اجماع قوی سیاسی برای تحکیم صلح و ثبات، استحکام نظام جمهوری و حمایت از نیروهای امنیتی امر ضروری است و از حمایت قوی مردمی از نظام جمهوری برای تحکیم ثبات استفاده اعظمی صورت بگیرد.

ارگ ریاست جمهوری می‌گوید، در این مجلس درباره سفر متوقعه رییس جمهوری و هیات همراه به ایالات متحده امریکا مشوره صورت گرفته و این سفر پر اهمیت خوانده شد.

طبق اعلام کاخ سفید، قرار است اشرف‌غنی و عبدالله عبدالله روز جمعه هفته جاری به واشنگتن سفر کنند و با جو بایدن؛ رییس جمهوری امریکا دیدار و گفتگو نمایند.

محور گفتگوی این دیدار همکاری پایدار بین افغانستان و امریکا پس از خروج نیروهای امریکایی گفته شده است.

مطالب مرتبط