فعالیت صلیب سرخ در افغانستان گسترش می‌یابد

رییس عملیاتی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در دیدار با معاون رییس‌الوزرای «امارت اسلامی» اعلام کرد که این کمیته در هماهنگی با طالبان فعالیت‌هایش در افغانستان را گسترش می‌دهد.blank

انعام‌الله سمنگانی؛ معاون سخنگوی طالبان اعلام کرده که دامینیک استیل هارت؛ رییس عملیاتی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در دیدار با مولوی عبدالکبیر؛ معاون نخست‌وزیر طالبان درباره فعالیت‌های این نهاد در بخش‌های صحت، زراعت و زندان‌ها معلومات داد.

بر بنیاد اعلام آقای سمنگانی، این مقام صلیب سرخ با تاکید بر این‌که صلیب سرخ در جریان تحولات جدید از افغانستان خارج نشد، افزود که این نهاد با وزارت صحت عامه، هلال احمر و سایر نهادهای مربوط طالبان مناسبات خوبی دارد و خواستار تقویت بیش‌تر ارائه خدمات و فعالیت‌های خویش است.

او همچنین خاطرنشان کرده که صلیب سرخ براساس تعهدی که به مردم افغانستان دارد، فعالیت‌ها و کمک‌های بشری خود را گسترش می‌دهد.

از طرف دیگر، مولوی عبدالکبیر نیز در این دیدار تاکید کرده که افغانستان به کمک‌های بشری نیاز جدی دارد و طالبان به شمول صلیب سرخ، تسهیلات لازم را برای همه مؤسسات خیریه فراهم می‌سازد.

پیش از این نیز رییس دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفته‌بود که این نهاد از ماه آگست تاکنون تلاش‌هایش را در افغانستان دوبرابر کرده و دیگر سازمان‌های امدادرسان نیز بیش از گذشته تلاش می‌کنند.

مطالب مرتبط