اعتراض شماری از نماینده گان ولسی جرگه در برابر خواست برخی نماینده گان سنای افغانستان برای تعویق برگزاری انتخابات.

شماری از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان درخواست برخی از نمایندگان مجلس سنای این کشور را برای تمدید دوره ریاست جمهوری ˈحامد کرزیˈ و یا تعویق برگزاری انتخابات این کشور، خلاف قانون اساسی افغانستان دانستند و این درخواست را غیر مسوولانه ارزیابی کردند.

ه گزارش افق به نقل از خبرگزاری جمهور،ˈغلام فاروق مجروحˈ نماینده مجلس افغانستان روز چهارشنبه اظهار نظر برخی نمایندگان مجلس سنای افغانستان را برای تعویق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری غیر مسوولانه و خلاف قانون اساسی این کشور دانست.

برخی از سناتوران افغانستان روز گذشته به دلیل آنچه که ناامنی در برخی مناطق افغانستان دانستند، خواستار تعویق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و یا تمدید یک دوره دیگر ریاست جمهوری حامد کرزی، شدند.

فاروق مجروح در ادامه گفت: کسانی که خلاف قانون اساسی افغانستان ابراز نظر می کنند؛ باید مسوولیت گفته های خود را بپذیرند.

غلام حسین ناصری عضو دیگر مجلس نمایندگان افغانستان نیز با تقبیح درخواست برخی نمایندگان مجلس سنای این کشور برای تعویق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات تنها راه برون رفت از بحران سیاسی کنونی در کشور است و بدون برگزاری انتخابات، هیچ گزینه دیگری برای مردم افغانستان قابل قبول نخواهد بود.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان شانزده هم فروردین سال 1393 را زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی افغانستان اعلام کرده است.

مطالب مرتبط