میررحمان رحمانی اتهامات وارده از سوی امریکا را رد کرد

میررحمان رحمانی، رییس پیشین مجلس نمایندگان افغانستان در واکنش به تحریم‌ خودش و اجمل رحمانی از سوی وزارت مالیه امریکا «اتهام‌های» وارد شده را رد کرده و گفت این اتهامات خلاف موازین و اصول بین‌المللی است.

blank

رحمانی روز سه‌شنبه، ۲۱ قوس، با نشر اعلامیه‌ای در برگه فیس‌بوکش نوشته است که «اتهام‌های» وارد شده از سوی امریکا، خلاف موازین و اصول بین‌المللی و کنوانسیون‌های منعقده میان کشورهای عضو سازمان ملل متحد می‌باشد.

او افزوده است که نشر این نوع گزارش‌ها اعتبار نهاد نشرکننده را تضعیف می‌کند.

به گفته وی، این چنین گزارش‌ها باعث بی‌اعتمادی سایر ملل دنیا در برابر ایالات متحده‌ امریکا نیز می‌شود.

رحمانی تصریح کرده است: «گزارش مالی تمام قراردادها که اتهامات وارده را قطعن و کاملن رد می‌نماید، در دسترس بوده و عند‌الموقع به حضور مقام‌های ذیصلاح ارایه می‌گردد».

این در حالی است که روز گذشته وزارت مالیه امریکا با نشر گزارشی گفت که میررحمان رحمانی و اجمل رحمانی را به‌دلیل «فساد مالی گسترده» تحریم کرده است.

بر اساس بیانیه وزارت مالیه امریکا، میررحمان رحمانی در زمان ریاست پارلمان افغانستان، از موقعیت خود برای فساد مالی گسترده استفاده کرده است. او با استفاده از نفوذ خود، به شرکت‌های خصوصی کمک کرده است تا از پروژه‌های دولتی سود ببرند. همچنین، او از پول دولتی برای تأمین مالی فعالیت‌های تجاری شخصی خود استفاده کرده است.

مطالب مرتبط