بیست‌وهشتمین اجلاس کشورهای عضو گروه پنج آغاز شد

رسانه‌های ایرانی گزارش داده‌اند که بیست‌وهشتمین دور نشست کشور‌های عضو گروه پنج تحت عنوان «سلامت زنان و خانواده» در تهران آغاز شده است.

رسانه‌های ایرانی گزارش داده‌اند که بیست‌وهشتمین دور نشست کشور‌های عضو گروه پنج امروز سه‌شنبه، ۲۴ دلو، تحت عنوان «سلامت زنان و خانواده» با حضور مقام‌های ایران آغاز شده است.

در این نشست معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، وزیر صحت و مسئولان و کارشناسان نظام سلامت کشور‌های عضو و نماینده سازمان جهانی صحت حضور دارند.

هدف کلی نشست کشور‌های عضو گروه پنج (جمهوری عراق، افغانستان، جمهوری اسلامی پاکستان، جمهوری تاجیکستان، جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان) و سازمان جهانی صحت توسعه و ارتقای سلامت کشور‌های منطقه، است.

بیست‌وهشتمین نشست جی ۵با عنوان  «سلامت زنان و خانواده » با حضور وزرای صحت این کشور‌ها راهکار‌های مشترک ارتقای سلامت زنان و خانواده را بررسی می کند.

برگزاری بخش‌های تخصصی درباره بررسی آخرین وضعیت شاخص‌ها، برنامه‌ها و دستاورد‌های سلامت زنان، بررسی مهمترین چالش‌ها و تهدید کننده‌های سلامت زنان در کشور‌های عضو و بررسی مهمترین رویکرد‌ها و برنامه‌های آتی و چشم انداز سلامت زنان در سطح منطقه، از جمله بخش‌های این نشست سه روزه است که مهمانانی از ۲۰ سفارتخانه‌ درباره این محورها با یکدیگر تبادل نظر می کنند .

بیست و هشتمین نشست کشور‌های عضو گروه پنج برای سه روز در تهران برگزار می‌شود.

دور پیشین این نشست نیز در تهران برگزار شده بود.

مطالب مرتبط