بیست‌وهشتمین اجلاس کشورهای عضو گروه پنج آغاز شد

رسانه‌های ایرانی گزارش داده‌اند که بیست‌وهشتمین دور نشست کشور‌های عضو گروه پنج تحت عنوان «سلامت زنان و خانواده» در تهران آغاز شده است.

blank

رسانه‌های ایرانی گزارش داده‌اند که بیست‌وهشتمین دور نشست کشور‌های عضو گروه پنج امروز سه‌شنبه، ۲۴ دلو، تحت عنوان «سلامت زنان و خانواده» با حضور مقام‌های ایران آغاز شده است.

در این نشست معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، وزیر صحت و مسئولان و کارشناسان نظام سلامت کشور‌های عضو و نماینده سازمان جهانی صحت حضور دارند.

هدف کلی نشست کشور‌های عضو گروه پنج (جمهوری عراق، افغانستان، جمهوری اسلامی پاکستان، جمهوری تاجیکستان، جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان) و سازمان جهانی صحت توسعه و ارتقای سلامت کشور‌های منطقه، است.

بیست‌وهشتمین نشست جی ۵با عنوان  «سلامت زنان و خانواده » با حضور وزرای صحت این کشور‌ها راهکار‌های مشترک ارتقای سلامت زنان و خانواده را بررسی می کند.

برگزاری بخش‌های تخصصی درباره بررسی آخرین وضعیت شاخص‌ها، برنامه‌ها و دستاورد‌های سلامت زنان، بررسی مهمترین چالش‌ها و تهدید کننده‌های سلامت زنان در کشور‌های عضو و بررسی مهمترین رویکرد‌ها و برنامه‌های آتی و چشم انداز سلامت زنان در سطح منطقه، از جمله بخش‌های این نشست سه روزه است که مهمانانی از ۲۰ سفارتخانه‌ درباره این محورها با یکدیگر تبادل نظر می کنند .

بیست و هشتمین نشست کشور‌های عضو گروه پنج برای سه روز در تهران برگزار می‌شود.

دور پیشین این نشست نیز در تهران برگزار شده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *