پوتین: اوکراین برای روسیه مساله مرگ و زندگی است

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنانی گفته است که مساله اوکراین برای غرب تنها مربوط به تقویت مواضع تاکتیکی است  اما برای روسیه موضوع مرگ و زندگی و تعیین کننده سرنوشت روسیه است.

blank

پوتین روز یکشنبه ۱۸ فبروری (۲۹ دلو) در مصاحبه ای که از تلویزیون دولتی روسیه نشر شد، ابراز داشت:«این بسیار مهم بود که به مخاطبان روسی و خارجی بفهمانیم که روسیه چگونه به هر چیزی که حول و حوش اوکراین رخ می‌دهد اهمیت می‌دهد».

رئیس جمهور روسیه مساله اوکراین برای غرب را کم اهمیت و مساله‌ای مربوط به تقویت مواضع تاکتیکی خواند و تاکید کرد که «اما برای ما این مساله بسیار متفاوت است، مربوط به سرنوشت ماست؛ مساله مرگ و زندگی است…»

پوتین این سخنان را در پاسخ به پرسشی در پیوند با مصاحبه اخیرش با تکر کارلسن، خبرنگار امریکایی،  شرح داد.

او گفت که برای مخاطبان غربی، به خصوص امریکایی‌ها، این نظریات وی آسان نخواهد بود. او افزود که تاریخ ایالات متحده به ۳۰۰ سال قبل بر می‌گردد، حال آنکه روسیه در سال ۸۶۲ میلادی عرض وجود کرده است که به گفته او درک آن برای مخاطبان امریکایی، آسان نبود.

رئیس‌جمهور روسیه هفته گذشته در مصاحبه با تاکر کارلسون، خبرنگار امریکایی از نقش امریکا در جنگ اوکراین انتقاد کرد و گفت: «کار بهتری ندارید که انجام بدهید؟ شما مسائلی در خصوص مرزهایتان دارید، مسئله مهاجرت دارید، مسئله بدهی دارید که بیش از ۳۳ تریلیون دالر است. کار بهتری ندارید که باید در اوکراین بجنگید؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *