مخالفت کابینه رژیم اسرائیل با «به رسمیت شناختن یک جانبه کشور فلسطین»

کابینه رژیم اسرائیل بطور رسمی آنچه را که «به رسمیت شناختن یک جانبه کشور فلسطینی» خواند، رد کرده است.

blank

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل که روز یکشنبه( ٢٩دلو) نشر شده،کابینه این رژیم مخالفت خود را با آنچه «به رسمیت شناختن یکجانبه» کشور فلسطینی خواند، عنوان کرده و گفته است چنین توافقی باید از طریق «مذاکرات مستقیم» حاصل شود.

پیش از این بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل در جلسه کابینه گفت: ما با دیکته‌های بین‌المللی درباره حل و فصل دائم نزاع با فلسطینی‌ها مخالف هستیم. چنین حل و فصلی تنها از طریق مذاکرات مستقیم میان دو طرف بدون پیش شرط ممکن است.

وی افزود: اسرائیل به مخالفت خود با به رسمیت شناختن یکجانبه کشور فلسطین ادامه می‌دهد. چنین اقدامی بعد از عملیات هفت اکتبر حماس پاداش بزرگی برای این جنبش است و مانع هرگونه حل و فصلی در آینده می‌شود.

دفتر نتانیاهو با هرگونه گفتگویی در زمان کنونی درباره تشکیل کشور فلسطین مخالفت و تأکید کرد اولویت کنونی تل آویو پیروزی بر حماس است.

همچنین بنی گانتس عضو کابینه جنگ رژیم اسرائیل در این باره گفت: ما با به رسمیت شناختن یکجانبه کشور فلسطین مخالفیم و اگر توافقی در این رابطه حاصل نشود، اقدام به عملیات در رفح خواهیم کرد.

وی گفت: اگر بازداشت شدگان (اسرای اسرائیلی در غزه) تا ماه رمضان آزاد نشوند، عملیات نظامی برای هدف قرار دادن رفح گسترش خواهد یافت.

اخیرا واشنگتن پست گزارش داد امریکا و تعدادی از شرکای عرب طرحی را برای توافق صلح فراگیر میان رژیم اسرائیل و فلسطین تهیه کرده‌اند که شامل جدول زمانی ثابتی برای تشکیل کشور فلسطین است.

همچنین پیش از این روزنامه یسرائیل هیوم به نقل از یک منبع سیاسی نوشته بود: نتانیاهو قبول به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی امریکا را بررسی می‌کند تا این روند به پیشرفتی در تلاش‌ها برای عادی سازی روابط میان اسرائیل و عربستان منجر شود. براساس این پیشنهاد امریکایی‌ها خودشان به صورت یکجانبه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند. اسرائیل می‌گوید توافق دائمی که شامل کشور فلسطین باشد تنها در مذاکرات مستقیم ممکن است.

این منبع اعلام کرد: نتانیاهو مخالفتش را با به رسمیت شناختن یکجانبه کشور فلسطین اعلام کرده اما با مذاکرات درباره حل و فصل بدون پیش شرط موافق است. از طریق این ساختار امریکایی‌ها می‌توانند عربستانی‌ها را قانع کنند که اسرائیل مرحله بزرگی را در مسئله فلسطین طی کرده است. نتانیاهو هنوز تصمیم نهایی را در این باره نگرفته است اما آن را با جدیت بررسی می‌کند.

بعد از تعلیق مذاکرات قاهره برای بررسی تبادل اسرا میان حماس و رژیم اسرائیل و آتش‌بس در غزه، خانواده‌های اسرا خواهان نشستی با کابینه جنگ شده بودند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *