اوچا بار دیگر درباره بحران انسانی در افغانستان هشدار داد

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) بار دیگر درباره بحران انسانی در کشور هشدار داده و با نشر گزارش تازه‌ای اعلام کرده است که افغانستان با یک بحران انسانی پیچیده مواجه است.

blank

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) امروز سه‌شنبه، ۸ حوت اعلام کرده که با توجه به نابرابری‌ و آسیب‌پذیری‌های موجود از جمله فروپاشی نسبی خدمات اجتماعی و صحی، افغانستان با یک بحران انسانی پیچیده مواجه است.

اوچا همچنین گفته که بلایای طبیعی ناشی از تغییرات اقلیمی، چالش‌های افغانستان را که از دهه‌ها به ‌این‌سو درگیر جنگ است، تشدید می‌کند.

به گفته این نهاد، افغانستان در میان ۱۲ کشور جهان قرار دارد که تغییر شدید اقلیم و رویدادهای طبیعی را تجربه می‌کند.

در گزارش اوچا آمده: «تأثیرات تغییرات اقلیمی و بحران کمبود آب یک مشکل پیچیده برای افغانستان و مردم آن است که نزدیک به ۸۰ درصد آنان برای تأمین نیازهای روزانه خود به منابع طبیعی متکی هستند.»

به گفته این نهاد، زنان و دختران افغان با توجه به وضع محدودیت‌های سخت‌گیرانه توسط طالبان، بیش‌تر تحت تأثیر چالش‌های موجود در افغانستان قرار گرفته‌اند.

این در حالی است که نهادهای سازمان ملل متحد بارها از تأثیرات ناگوار تغییرات اقلیمی بر زندگی مردم افغانستان هشدار داده‌اند و خواستار کمک جامعه جهانی برای مقابله با تأثیرات تغییرات اقلیمی در کشور شده‌اند‌.

پس از روی‌ کار آمدن طالبان در افغانستان، این گروه کشور را از مذاکرات جهانی دور ساخته و در دو سال اخیر هیچ نماینده‌ای از کشور در  نشست‌های جهانی تغییرات اقلیمی حضور نداشته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *